همواره بار اولی وجود دارد!

به گزارش بلاگ پو، در فوتبال خودمان هم سال 1387 علیرضا نیکبخت واحدی که شماره 10 پرسپولیس را به تن می کرد در ملاقات مقابل پیکان دو پنالتی را هدر داد و هنگام تعویض شدن روی نیمکت ذخیره ها نشست و اشک ریخت.

همواره بار اولی وجود دارد!

خبرنگاران؛ احسان محمدی- کارلو آنجلوتی سرمربی حرفه ای فوتبال در کتابی به نام رهبری خاموش نکات جالبی در خصوص تجربه های مربیگری اش در پارما، یوونتوس، میلان، رئال مادرید، پاریسن ژرمن و ... می نویسد. از آن جمله اینکه تیم های عظیم به واسطه تاریخی که از سر گذرانده اند بعد از یک شکست ناامید نمی شوند، چون می دانند همواره نمی گردد همه چیز را به دست آورد و بار اولی وجود دارد. مثل شکست خوردن مقابل حریفی که هرگز مقابل آن نمی باختند.

شب گذشته در خلال لیگ اروپا سرخیو راموس مدافعی که مثل مهاجمان گل می زند و به یک نام ابدی در تاریخ تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید تبدیل شده است مقابل سوئیس دو پنالتی پی در پی را هدر داد. او که پیش از این ملاقات 25 پنالتی را به گل تبدیل نموده بود به شکل عجیبی شکست خورد اما هم او و هم لوئیز انریکه می دانند که همواره بار اولی وجود دارد برای همین سرمربی تیم ملی اسپانیا بعد از این ملاقات گفت اگر پنالتی سومی هم می گرفتیم باز راموس پشت ضربه می ایستاد.

هدر دادن دو پنالتی در یک بازی اتفاق معمولی نیست اما پیش از راموس، بازیکنانی مثل اسکار در لیگ چین و سرجیو آگوئرو هم دو پنالتی را هدر داده بودند یا آبل هرناندز در ملاقات فولام- هال سیتی در دو دقیقه، دو پنالتی هدر داد.

در فوتبال خودمان هم سال 1387 علیرضا نیکبخت واحدی که شماره 10 پرسپولیس را به تن می کرد در ملاقات مقابل پیکان دو پنالتی را هدر داد و هنگام تعویض شدن روی نیمکت ذخیره ها نشست و اشک ریخت. اما مارتین پالرمو همچنان یک رکورد شگفت انگیز دارد. او سال 1999در مسابقات کوپاآمریکا وقتی لباس تیم ملی آرژانتین را می پوشید مقابل تیم ملی کلمبیا در یک بازی سه پنالتی را هدر داد تا نامش به کتاب رکوردهای گینس برود.

در میان پنالتی های ماندگار تاریخ، یکی هم ضربه روبرتو باجو در فینال جام جهانی 1994 است، جایی که ستاره بی بدیل ایتالیا توپ را به سمت آسمان شلیک کرد تا کلودیو تافارل دروازه بان برزیل مسرور ترین مرد جهان گردد. در آن ملاقات البته کاپیتان فرانکو باره سی و دانیله ماسارو هم پنالتی هدر دادند اما قاب ماندگار آن ملاقات، اندوه روبرتو باجو است. از او نقل شد که بعدها گفته اگر قادر بود فقط یک قانون در فوتبال را عوض کند حتماً ضربه پنالتی بود!

کسی شک ندارد که زدن ضربه پنالتی علاوه بر مهارت تکنیکی به آمادگی روانی بالا احتیاج دارد، در این میان دو عنصر شانس و البته هنر دروازه بان هم کاملاً موثر است. سرخیو راموس به تمام عناوینی که یک بازیکن فوتبال ممکن است با تیم ملی و باشگاهی به آن فکر کند، دست یافته است، از جام جهانی تا جام ملت ها و لیگ قهرمانان و لیگ باشگاه های جهانی و لالیگا و کوپا دل ری و ... وقتی مقابل یان زومر دروازه بان سوئیس نهاده شد، مقایسه دو بازیکن عملاً شوخی بود. راموس 120 بار بیشتر از رقیب بازی رسمی برای تیم ملی کشورش انجام داده بود، او با پشت سر گذاشتن جی جی بوفون، رکورد بیشترین بازی ملی برای کشورهای اروپایی را از آن خود کرد. 177 بازی ملی! یک رکورد خیره کننده در عصری برای ماندن در سطح اول فوتبال باید بی نهایت آماده بود، اما نتیجه؟ زومر دو پنالتی پی در پی راموس را گرفت تا هر دو نفر یادشان بماند همواره بار اولی وجود دارد!

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37888

به "همواره بار اولی وجود دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همواره بار اولی وجود دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید