همکاری های ایران و برزیل در علوم شناختی شتاب گرفت

به گزارش بلاگ پو، پژوهشگران ایران و برزیل در حوزه های هوش مصنوعی، بررسی کارکردهای شناختی و علوم اعصاب همکاری های مشترک دارند.

همکاری های ایران و برزیل در علوم شناختی شتاب گرفت

به گزارش خبرنگاران، میز همکاری مشترک ایران و برزیل عنوان طرحی میان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل است تا دو طرف دامنه فعالیت های متقابل را تقویت کنند. در این طرح تقویت همکاری ها بین تیم های تحقیقاتی ایران و برزیل در مرزهای دانش، فناوری و نیز توسعه خدمات و ابزارهای شناختی دنبال می شود.

هوش مصنوعی طرح مشترکی در این راستا است که پژوهشگران دانشگاه تهران و دانشگاه سائوپائولوی برزیل در حال انجام آن هستند تا بر روی روش های پردازش و تحلیل داده های ناشی از سیگنال های حیاتی برای پیش بینی هوش انسان با استفاده از تصاویر مغزی تحقیق کنند.

محققان با انجام این طرح پژوهشی امیدوارند با توسعه روش های نوین تحلیل داده ها بتوانند ارتباط معناداری بین هوش انسان و اطلاعات موجود در تصاویر MRI بدست آورد و سپس هوش انسان را از این تصاویر پیش بینی کنند.

در دانشگاه شهید بهشتی نیز محققان ایرانی و برزیلی در حوزه علوم اعصاب در حال پژوهش هستند تا با بررسی نقش سلول های مغز در اعتیاد به الکل راهکاری برای کمک از بازگشت به اعتیاد ارائه دهند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، تا کنون در راستای تحقق میز همکاری های ایران و برزیل، 7 فراخوان منتشر شده است تا توسعه همکاری های ایران و برزیل در حوزه علوم شناختی را ببینیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16250

به "همکاری های ایران و برزیل در علوم شناختی شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های ایران و برزیل در علوم شناختی شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید