همه چیز درباره گلکسی اسپیس

به گزارش بلاگ پو، براساس بنچمارک جدید فاش شده در گیک بنچ، به نظر می رسد سامسونگ در حال فراوری سری جدید لپ تاپ های تبدیل پذیر خود با نام اسپیس (Space) است. البته تاکنون تنها نتایج گیک بنچ فاش شده اند و به طور قطع نمی دانیم که گلکسی اسپیس قرار است چگونه دستگاهی باشد.

همه چیز درباره گلکسی اسپیس

براساس اطلاعات منتشرشده در گیک بنچ، سامسونگ گلکسی اسپیس (Samsung Galaxy Space) مجهز بهسیستم عامل ویندوز 10 و 8 گیگابایت حافظه رم است. ضمناً این اطلاعات نشان می دهند که لپ تاپ جدید سامسونگ برای پردازش وظایف، از یک پردازنده هشت هسته ای با فرکانس پایه 2.84 گیگاهرتز بهره می گیرد.

متاسفانه موارد یادشده تنها جزئیات سخت افزاری هستند که در بنچمارک گیک بنچ فاش شده اند و همین موضوع باعث می گردد کم کم به حدس زدن دیگر مشخصات مرتبط به آن دست بزنیم. البته که با توجه به محدود بودن اطلاعات، حدس زدن در این رابطه نیز کار ساده ای نیست. در حال حاضر فرض مان را بر این می گذاریم که بنچمارک منتشرشده در گیک بنچ رسمی و حقیقی است و واقعا دستگاهی به نام گلکسی اسپیس توسط کره ای ها مراحل فراوری را سپری می نماید.

اطلاعات نشان می دهند که گلکسی اسپیس به احتمال بسیار زیاد قرار است نوعی لپ تاپ تبد یل پذیر باشد و از تراشه اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام بهره بگیرد. ضمناً گلکسی اسپیس ظاهرا جدای از سری گلکسی بوک سامسونگ است.

براساس ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه ویندوز لیتست، امتیازات تک هسته ای و چند هسته ای منتسب به گلکسی اسپیس، به امتیازات کسب شده توسط نوت بوک تبدیل پذیر سامسونگ گلکسی بوک 2 شباهت زیادی دارند. لازم به ذکر است گلکسی بوک 2 از تراشه اسنپدراگون 850 کوالکام بهره می گیرد؛ بد نیست بدانید چهار هسته از هشت هسته اسنپدراگون 850، دارای فرکانس پردازشی 2.9 گیگاهرتز هستند.

با درنظرگرفتن این توضیحات، پیش بینی می کنیم عملکرد گلکسی اسپیس تا حد زیادی به سری گلکسی بوک شبیه باشد، با این حال بدیهی است هر محصول جدیدی که وارد بازار می گردد، باید با محصولات پیشین تفاوت هایی داشته باشد تا خرید آن برای کاربران، توجیه پذیر باشد. ضمناً شبیه بودن عملکرد گلکسی Space به گلکسی بوک 2 نمی تواند چندان هم خبر خوبی باشد، چون اکثر رسانه هایی که گلکسی بوک 2 را آنالیز نموده اند، آن طور که باید و شاید، از عملکرد پردازنده اش رضایت نداشته اند.

همان طور که پیش تر گفتیم، بحث در خصوص گلکسی اسپیس در حال حاضر تنها به حدس و گمان محدود می گردد و نمی توانیم با قطعیت از وجود این دستگاه سخن به میان بیاوریم. جالب است بدانید رسانه ویندوز لیتست گفته است که حتی امکان دارد گلکسی اسپیس نوعی هدست واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality) به شمار بیاید و نه یک لپ تاپ؛ رسانه موردبحث، یکی از دلایل مطرح کردن این احتمال را، عدم اشاره به سایز نمایشگر گلکسی اسپیس در بنچمارک گیک بنچ بیان می نماید.

در نگاه اول، چنین حدسی شاید آن چنان درست نباشد؛ زیرا اگر پیگیر اخبار هدست های واقعیت ترکیبی باشید، می دانید حال و روز چندان خوبی را تجربه نمی نمایند و یکی پس از دیگری در حال حذف از فروشگاه مایکروسافت (و دیگر جاها) هستند. گفته می گردد دلیل حذف این هدست ها از فروشگاه مایکروسافت، به فروش نه چندان خوب آن ها مربوط است.

مایکروسافت مدتی پیش یکی از استودیوهای فعال خود در حوزه واقعیت ترکیبی را در شهر برلین تعطیل کرد. ضمناً بعضی رسانه ها مدعی شده اند که مایکروسافت به مرور تمرکزش روی واقعیت ترکیبی را کمتر می نماید تا بهتر بتواند روی سرفیس و ایکس باکس مانور دهد. با درنظرگرفتن این توضیحات، هدست بودن گلکسی اسپیس کمی غیرمنطقی به نظر می رسد.

قیمت به روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه انواع لپ تاپ های سامسونگ احتیاج دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

زومیت

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: انتخاب
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9275

به "همه چیز درباره گلکسی اسپیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره گلکسی اسپیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید