هفت ماه است سودی نداریم اما در سینما را تخته نمی کنیم!، سینماداران جانانه پای کار آمده اند

به گزارش بلاگ پو، محمدقاصد اشرفی تأکید کرد: سالن های سینما ایجاد اشتغال کرده اند و با تعطیلی سالن ها چند هزار نفر بیکار می شوند. خب ما در قبال اینها نیز مسئولیت داریم. وگرنه این نحوه اکران در حال حاضر سودهی برای من سینمادار ندارد.

هفت ماه است سودی نداریم اما در سینما را تخته نمی کنیم!، سینماداران جانانه پای کار آمده اند

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاشند با رعایت پروتکل های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. به همین دلیل حمایت ها و برنامه های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران قصد دارد در قالب پرونده ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.

محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینمادارران در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران اعلام نمود: حمایت های سازمان سینمایی به سینمادارها در ایام کرونا خوب بوده و درحال عملیاتی شدن است. مهمترین بحث ما بدهی به صاحبان فیلم هاست که البته باید به خبرنگارانن هم حق داد که دنبال وصول طلبشان باشند.

واقعا سینما به لحاظ بهداشتی امن است

وی درباره شرایط کاری سینماها گفت: بالاخره در این شرایط کرونایی تأکید بسیار بر دوری از فضاهای شلوغ و تجمعات است. سینما نیز در حال عادی از اماکنی است که مردم به آن رجوع می کنند اما واقعا سینما به لحاظ بهداشتی امن است.

اشرفی به استقبال مخاطبان از فیلم ها و سالن ها اشاره داشت و تأکید کرد: ما در این روزها سودی از اکران فیلم ها نمی بریم ولی مگر می شود در سینما را تخته کرد؟ نمی شود چون حداقل باید صاحبان فیلم ها بتوانند راهی برای نمایش آثار تولید شده داشته باشند. ما محل کسب و کار فرهنگی هستیم و فیلم ها را باید اکران کنیم.

این اکران برای من سودی ندارد

مدیر سینما ماندانا توضیح داد: در عین حال سالن های سینما ایجاد اشتغال کرده اند و با تعطیلی سالن ها چند هزار نفر بیکار می شوند. خب ما در قبال اینها نیز مسئولیت داریم و لازم است پرنسل را حمایت کنیم نه اینکه بیکارشان کنیم. وگرنه این نحوه اکران در حال حاضر سودهی برای من سینمادار ندارد.

اشرفی ادامه داد: نزدیک به هفت ماه است که سینما درامدی ندارد و بالتبع نمی تواند به سود فکر کند. به نظرم اینجا سینماداران جانانه پای کار امده اند و حتی به جای اینکه حمایتی از دولت دیده باشیم یا بخواهیم، این ماییم که به خبرنگارانن کمک هم می کنیم.

کسی از سینمارفتن کرونا نگرفته است

وی با بیان اینکه سینما از جمله مشاغل ضرر دیده در دوران کروناست، گفت: همه کسب و کارها دچار ضرر شده اند ولی سینما مثل هتل ها و تالارهای پذیرایی و گردشگری آسیب بیشتری دیده اند. با این وجود جایی اعلام نشده که کسی از سینمارفتن دچار کرونا شده و این مایه خوشحالی برای ماست.

رئیس انجمن سینماداران خاطرنشان ساخت: من شخصا معتقدم که سالن های سینما جز امن ترین اماکن است چرا که پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت می شود. پرسنل سینما کاملا آموزش دیده اند و رعایت جوانب بهداشتی را درپیش گرفته اند. هیچگونه نگرانی در اینباره برای مخاطب وجود ندارد.

انتهای پیام /4143/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33693

به "هفت ماه است سودی نداریم اما در سینما را تخته نمی کنیم!، سینماداران جانانه پای کار آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت ماه است سودی نداریم اما در سینما را تخته نمی کنیم!، سینماداران جانانه پای کار آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید