هفته کتاب فرصتی برای بررسی مسائل حوزه نشر است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ فرهاد تیمورزاده مدیر انتشارات تیمورزاده در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به بزرگداشت هفته کتاب طی 27 سال گذشته گفت: باید یک تحقیق کلی انجام شود که برگزاری این هفته در طول سالیان گذشته با انواع و اقسام برنامه های مختلف تا چه میزان توانسته در کتابخوان کردن مردم و اهمیت آن ها به کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

هفته کتاب فرصتی برای بررسی مسائل حوزه نشر است

تیمورزاده با اشاره به پررنگ شدن اسم کتاب در رسانه ها در هفته کتاب مطرح نمود: از نگاه من همین که واژه کتاب در رسانه ها به ویژه رسانه ملی بارها و بارها مطرح می شود و این اسم به گوش مردم می رسد تاثیر مثبتی است که هفته کتاب دارد.

تیمورزاده با بیان اینکه یکی از مواردی که می تواند در این شرایط به کمک صنعت نشر و فعالان آن بیاید اجرای طرح های فصلی کتاب است، گفت: اکنون زمان این است که اجرای این طرح ها جدی تر گرفته شود و اگر زمان شان کوتاه است بیشتر شود و میزان خرید مردم افزایش پیدا کند.

وی درباره لزوم برگزاری نشست های تخصصی در این هفته گفت: یکی از مهمترین مسایل کنونی حوزه نشر توزیع و پخش کتاب است، الان کتاب توزیع مناسبی ندارد و پخش کننده های محدودی فعالیت می کنند و کتاب بسکمک از ناشران را نه می شناسند و نه توزیع می کنند و در ارتباط با جمع مشخصی از ناشران کار می کنند.

تیمورزاده تاکید کرد: در این میان هفته کتاب فرصت خوبی است تا با نشست های آنلاین در زمینه توزیع کتاب در کشور بحث و تبادل نظر کنند و راه ها و مسائل ریز و جزیی مرتبط با آن بررسی شود.

مدیر انتشارات تیمورزاده همچنین درباره برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) گفت: یکی از اقدامات بسیار مثبتی که طی سا ل های اخیر انجام شد طراحی و اجرای چنین طرح هایی بود.

وی ادامه داد: این طرح به کتابفروش هم کمک می کند و او را زمین نمی زند و به صورت مستقیم در خرید و فروش کتاب کمک می کند و کتاب هم به راحتی در اختیار مردم قرار می گیرد و از جمله طرح های پیروز و خوب حوزه کتاب به شمار می آید.

طرح پاییزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی از 24 آبان آغاز و تا 30 آبان ماه 1399 ادامه دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38223

به "هفته کتاب فرصتی برای بررسی مسائل حوزه نشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته کتاب فرصتی برای بررسی مسائل حوزه نشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید