هشدارهای پلیس به تازه واردهای بازار بورس

به گزارش بلاگ پو، رییس پلیس امنیت مالی ناجا هشدارها و توصیه هایی را به افراد تازه وارد در بازار بورس ارائه کرد.

هشدارهای پلیس به تازه واردهای بازار بورس

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران سردار محمدرضا مقیمی در مصاحبه با ایسنا، درباره فعالیت پلیس امنیت مالی برای تامین امنیت سرمایه گذاری در این بازار اظهار کرد: همانطور که مستحضرید پلیس امنیت مالی با ماموریت پیش بینی، پیشگیری، کنترل و شناسایی و مقابله با جرائم مالی کار خود را شروع نموده است. به همین دلیل نیز هر فعالیت مالی که شروع گردد با هدف اینکه آن فعالیت پیغامد ناخوشایندی نداشته باشد، اقدام به آسیب شناسی آن خواهیم کرد و اگر چنانچه مشکلاتی وجود داشته باشد، آن را به سازمان های مرتبط گزارش می دهیم.

مقیمی با بیان اینکه ورود نقدینگی به بورس اتفاق خوبی است که همه آن را قبول داریم، گفت: مساله ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تعدادی از سهامدارانی که کد بورسی برایشان صادر و وارد این بازار شده اند اطلاعات چندانی از بازار بورس ندارند و تنها برای کسب سود پا در این بازار گذاشته اند. به همین دلیل هم ضروری است که متولیان بورس و بازار سهام به این افراد یاری نموده و آنان را نسبت به چالش های پیش رو مطلع نمایند.

رییس پلیس امنیت مالی ناجا با اشاره به ورود تعداد قابل توجهی از شهروندان به بازار بورس، گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از مردم در حال ورود به بورس هستند باید به آنان یاری گردد. در بین این افراد، افراد غیر حرفه ای در سراسر کشور به سرمایه گذاری در بورس گرایش پیدا نموده اند. این قشر باید توجه داشته باشند که نباید همه سرمایه شان را در بازار بورس بگذارند. بازار بورس زود بازده نیست و به همین دلیل آنان نباید دنبال سود سریع باشند.

مقیمی از افراد تازه وارد به بازار بورس خواست که حتما با شرکت های مجاز و کارشناسان خبره مشورت و همکاری نمایند و برای اطمینان از فعالیت این شرکت ها نیز از سازمان بورس اطلاعات مربوط به آنان را اخذ نمایند.

وی با بیان اینکه راهکارهایی هم برای تامین امنیت بازار بورس و سرمایه گذاران ارائه شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بعضا افراد ناباب با شگرد ارائه مشاوره یا دسترسی به کد بورسی و ... برای افراد تازه وارد مشکلاتی را به وجود می آورند، ضروری است شهروندان از اعتماد به چنین افرادی خودداری نمایند.

رییس پلیس امنیت مالی ناجا همچنین نسبت به خرید و فروش سهام در فضای مجازی نیز هشدار داد و گفت: گسترش فعالیت مجرمان در فضای مجازی می تواند موجب سوء استفاده از مردم عادی گردد. خواهش ما از مردم این است که حتما از کارشناسان خبره و رسمی استفاده نموده و حتما با شناخت وارد شوند. صرفا به یک آگهی یا پیغام در فضای مجازی یا پیغامک اعتماد ننمایند تا خدای ننموده افراد سودجو و فرصت طلب با فروش اوراق جعلی از آنان سوء استفاده ننمایند.

مقیمی در خصوص اینکه آیا پلیس با تخلفات در بازار بورس نیز برخوردی داشته یا خیر گفت: ما در مرحله پیش بینی و پیشگیری هستیم و اگرچه در گذشته موضوعات مرتبط با بورس بوده اما این اقدامات مرتبط به وقایع اخیر نبوده است. در حال حاضر ما در حال پیش بینی و انجام اقدامات پیشگیرانه هستیم و امیدوارم با اقدامات صورت گرفته از سوی تمامی دستگاه ها از این مرحله به سلامت و با امنیت مالی کامل عبور کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26461

به "هشدارهای پلیس به تازه واردهای بازار بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای پلیس به تازه واردهای بازار بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید