هزینه 7 میلیون دلاری آسانژ برای اکوادور

به گزارش بلاگ پو، دولت اکوادور سالانه یک میلیون دلار بابت میزبانی از موسس سایت افشاگر ویکی لیکس در سفارتخانه کشورش در لندن هزینه می نموده است.

هزینه 7 میلیون دلاری آسانژ برای اکوادور

اکوادور در مجموع برای تامین هزینه های جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس که پنج شنبه پس از هفت سال بازداشت شد، 6.5 میلیون دلار پرداخته است.

آسانژ از اوت 2012 در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته بود. براساس گزارش ها، آسانژ 47 ساله رفتاری توهین آمیز در قبال کارکنان این سفارتخانه داشته است. براساس گزارش دیلی میل، قسمت اعظم 6.5 میلیون دلار صرف امور امنیتی شده است و مابقی آن برای هزینه های درمانی، غذا و شست و شوی لباس های آسانژ هزینه شد.

این افشاگر تیمی از وکلای آمریکایی و انگلیسی استخدام نموده است تا مانع استرداد او به آمریکا و مواجهه با اتهامات هک شوند. دولت سوئد هم کوشش دارد تا دوباره اتهامات وارده آسانژ درباره تجاوز را که ملغی شده بود، به جریان بیندازد. انتظار می رود بیشتر صورت حساب وکلا از طرف ویکی لیکس پرداخت گردد.

دولت اکوادور با لغو پناهندگی سیاسی آسانژ به بازداشت این چهره جنجالی از سوی پلیس متروپولیتن لندن یاری کرد. به گفته آنها، لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور از دسامبر گذشته هزینه های او را پرداخت می نموده است.

در همین حال روزنامه دیلی میل در گزارشی این سوال را بیان کرد که آیا اخراج آسانژ در سفارت اکوادور ارتباطی به افشای تصویر یک خرچنگ داشته است یا خیر. براساس این گزارش، تصاویری از رئیس جمهوری اکوادور در حال خوردن شاه میگو در تختخواب هتلی، آن هم در شرایطی که شهروندان کشورش از ریاضت مالی رنج می کشند، منتشر شده است.

رئیس جمهوری اکوادور آسانژ را مسبب این رسوایی دانست اما ویکی لیکس تکذیب کرد. ماه فوریه هم بیش از 200 پیغام خصوصی و ایمیل مورنو و همسرش و همچنین تصاویری از تعطیلات تجملی خانوادگی به اروپا در سایت آی ان ای پیپرز فاش شده بود. ، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6161

به "هزینه 7 میلیون دلاری آسانژ برای اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 7 میلیون دلاری آسانژ برای اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید