هادی آفریده داستان مادران کوهستان را روایت می نماید

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - یک نویسنده و کارگردان سینمای مستند از ساخت دو مستند تازه خود اطلاع داد و تاکید نمود بر فعالیت های صنفی متمرکز شده است.

هادی آفریده داستان مادران کوهستان را روایت می نماید

به گزارش صبا، هادی آفریده مستندساز، نویسنده و پژوهشگر از ساخت دو مستند جدیدش اطلاع داد: در حال حاضر دو فیلم مستند ساخته ام که هنوز به مرحله اکران نرسیده اند. درباره اولین فیلم اجازه ندارم اطلاعاتی را بیان کنم چون این مساله در اختیار تهیه نماینده است اما فیلم دومم با نام مادران کوهستان به سفارش موسسه شبکه آفتاب ساخته شده و در حال حاضر به پس فراوری رسیده است.

وی در شرح جزییات پروژه مادران کوهستان با اشاره به اینکه در این مستند به موضوع اقوام، سنت ها و باور های ایرانی و فولکلور پرداخته است، گفت: در این مستند تمرکز من بیشتر بر زنان منطقه زاگرس مرکزی و لالایی های فولکلور آنها بوده است. اقوامی که در این مستند مورد مطالعه قرار گرفتند اقوامی هستند که در آنجا زندگی می نمایند از جمله اقوام گرجی تبار، ارمنی تبار و لر تبار ایران هستند.

به گفته وی، تصویربرداری این مستند در ماه های بهمن و اسفند سال 1399 با سفر به این منطقه ها شروع شد.

کارگردان مستند رگ های آبی زمین ادامه داد: با توجه یه تصمیم گیری شبکه آفتاب قرار است این مستند به شکل وسیعی در سینما، تلویزیون یا پلتفرم های نمایش مستند یا سینمایی اکران گردد.

این مستندساز در انتها اطلاع داد: علاوه بر ساخت این دو مستند بیشتر اوقات مشغول به فعالیت در هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و انجام امور صنفی هستم.

تعدادی از عوامل مستند مادران کوهستان عبارتند از فیلمبردار: رضا تیموری، تدوینگر: بابک بهداد و سولماز افتخاری، آهنگساز: حمیدرضا سعیدی، صدابردار: مهرداد عباسپور، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، دستیار فیلمبردار: سهیل صباحی، دستیار کارگردان: روشنک اهرابی، تهیه نماینده و مشاور پروژه: محمدرضا فرزاد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54459

به "هادی آفریده داستان مادران کوهستان را روایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی آفریده داستان مادران کوهستان را روایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید