نگرانی رحمان از کاهش سرمایه گذاری خارجی در تاجیکستان

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور تاجیکستان از بروکراسی موجود و بازرسی های غیر منطقی که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این کشور با آن روبرو هستند، ابراز نگرانی کرد.

نگرانی رحمان از کاهش سرمایه گذاری خارجی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با کارمندان ادارات مالیات، گمرک و بانک ها گفت: سرمایه گذاران خارجی و داخلی با بروکراسی و سیستم پرهزینه دریافت مجوز و همچنین بازرسی های تکراری و غیر منظم روبرو هستند که این وضعیت باعث نگرانی جدی است.

رحمان در ادامه به عدم دسترسی سرمایه گذاران به اطلاعات لازم در خصوص شرایط سرمایه گذاری، فرصت ها و پروژه های اولویت دار در تاجیکستان، اشاره نمود.

وی در این راستا بر ضرورت انجام اقدامات سیستماتیک از سوی مسئولین مربوطه جهت برقراری روابط متقابل سودمند با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید نمود.

رحمان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد تاجیکستان در سال 2018 میلادی را 28 میلیون دلار یا 7.8 درصد کمتر از سال گذشته عنوان نمود که برای پیاده سازی اهداف استراتژیک این کشور کافی نیست.

وی با بیان اینکه طی 10 سال اخیر بیش از 31 میلیارد سامانی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد تاجیکستان وارد شده، تاکید نمود: این شاخص راضی کننده نیست.

رحمان گفت: بنابر برنامه میان مدت توسعه تاجیکستان برای سال های 2016-2020 میلادی، جذب سالانه سرمایه گذاری های مستقیم خارجی به اقتصاد تاجیکستان باید تا 10 درصد از فراوری ناخالص داخلی را تشکیل دهند و حجم آن باید در مقایسه با سال های 2003-2013 دو برابر افزایش یابد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری از شاخص رو به رشد فساد در میان کارمندان وزارتخانه های دارایی، کمیته مالیات و خدمات گمرک به طور جدی نگرانی و خواهان انجام اقدامات قطعی جهت رفع سازی این مشکل شد.

انتهای پیغام/ح

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7024

به "نگرانی رحمان از کاهش سرمایه گذاری خارجی در تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی رحمان از کاهش سرمایه گذاری خارجی در تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید