نقض حقوق بشر عامل توقف لغو تحریم های هسته ای ایران شود

به گزارش بلاگ پو، پس از برنامه هسته ای نوبت حقوق بشر خواهد بود تا فشارها علیه ایران ادامه یابد. وزیر خارجه پیشین ایتالیا می گوید رهبران اروپایی باید به روحانی بگویند اگر زندانیان سیاسی آزاد نشوند و حقوق شهروندان ایرانی محافظت نشود لغو تحریم ها متوقف خواهند شد.

نقض حقوق بشر عامل توقف لغو تحریم های هسته ای ایران شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جولیو ترزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا بین سال های 2011 تا 2013، در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، به پایتخت های ایتالیا و فرانسه با طرح ادعاهای کلیشه ای درباره شرایط حقوق بشر در ایران می نویسد: اروپا با استقبال از آقای روحانی چنین وانمود می کند که آماده گفتگو درباره قراردادهای نفتی و شراکت تجاری است حتی اگر این امر به معنای نادیده دریافت شرایط بدتر شده حقوق بشر در ایران باشد.

ترزی می گوید ایتالیا، فرانسه و اتحادیه اروپا باید متعهد شوند از سفر آقای روحانی برای کشف نه تنها فرصت های سرمایه گذاری جدید، بلکه فرصتی برای مواجهه با وی درباره شرایط حقوق بشر کشورش، استفاده کنند.

کشورهای غربی تنها به این دلیل باید با رئیس جمهور ایران دیدار کنند که سیاست های داخلی و خارجی وی را به چالش کشیده و همچنین روشن سازند که سرمایه گذاری غربی و رفع تحریم ها در صورتی که تهران زندانیان سیاسی را آزاد نکرده و از حقوق شهروندان دفاع نکند، قطع خواهند شد.

وزیر خارجه پیشین ایتالیا در ادامه می نویسد: رم و پاریس باید به رهبری ایران مشخص سازند که انتظار تغییر فوری در خط مشی ها را دارند: تبلیغ نفرت، تحریک ها و تهدیدها علیه کشورهای دیگر در منطقه، همچنین اظهارات نژادپرستانه و غیرقابل تحمل توسط مقامات ایران باید متوقف شوند. وی هیچ گونه مثالی از این نوع اظهارات مقامات کشورمان ارائه نمی کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18182

به "نقض حقوق بشر عامل توقف لغو تحریم های هسته ای ایران شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض حقوق بشر عامل توقف لغو تحریم های هسته ای ایران شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید