نشست تعاملی میراث فرهنگی قم با بخشداری سلفچگان برگزار گردید

به گزارش بلاگ پو، جلسه تعامل اداره کل میراث فرهنگی استان قم با بخشداری، شوراها و دهیاران بخش سلفچگان برگزار گردید.

نشست تعاملی میراث فرهنگی قم با بخشداری سلفچگان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، شاهین ایل بیگی پور، معاون میراث فرهنگی این استان در این جلسه گفت: میراث فرهنگی بیانگر فرهنگ و تمدن یک ملت است که از گذشته به یادگار مانده و شامل مکان هایی مانند آب انبارها، کاروانسراها، خانه های تاریخی، بقاع متبرکه، امامزادگان و... است که به دست ما رسیده و ما باید به بهترین نحو آن را به آیندگان تحویل دهیم که در این راستا همه مردم و مسئولان وظایفی بر عهده دارند.

ایل بیگی پور با توجه به ضرورت حفظ میراث فرهنگی گفت: برای صیانت از این میراث کهنسال نیازمند تعامل و همکاری بخشداران، شوراها و دهیاران استان هستیم.

معاون میراث فرهنگی استان قم ادامه: سیاست سازمان میراث فرهنگی، ایجاد واحدهای بوم گردی ارزان قیمتی است که در این زمینه گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

ایل بیگی گفت: در بوم گردی، گردشگران با آداب و رسوم، غذا های محلی، موسیقی و نوع زندگی مردم منطقه از نزدیک آشنا می شوند و در فعالیت های روزمره آنان مشارکت می کنند.

او با بیان اینکه حدود 4760 هنرمند صنایع دستی در استان قم وجود دارد اضافه کرد: این تعداد در 70 رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به افزایش تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی هنرمندان صنایع دستی تا سقف 50 میلیون تومان گفت: این تسهیلات با سود 4درصد و با دوره بازپرداخت پنج ساله است که متقاضیان مشاغل خانگی بخش صنایع دستی در مناطق روستایی می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

معاون میراث فرهنگی قم به فعالیت هایی که امکان مشارکت وجود دارد اشاره نمود و گفت: مرمت و احیای آثار تاریخی که دارای مالکیت خصوصی است بر اساس تفاهم نامه مشارکتی می توان در عملیات مرمت، تأمین مصالح، تهیه طرح مرمت، تامین نیروی انسانی و... تا به بهره برداری رسیدن آن اثر و احیای آن مشارکت داشت.

او ادامه داد: با توجه به جاری بودن میراث معنوی و ناملموس از جمله آداب و رسوم از دهیاران خواست تا چنین مواردی را برای ثبت در فهرست آثار ناملموس به میراث فرهنگی اعلام کنند.

ایل بیگی پور در انتها توضیح داد: دهیاران بر اساس وظایف ذاتی خود و قوانین ابلاغ شده در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی (شامل بناها و محوطه های تاریخی) با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم همکاری کنند و در ادامه کانال ها و مسیرهای ارتباطی در این جلسه تشریح شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8999

به "نشست تعاملی میراث فرهنگی قم با بخشداری سلفچگان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تعاملی میراث فرهنگی قم با بخشداری سلفچگان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید