نخبگان مسلمان حوزه نانو به زودی گردهم جمع می شوند

به گزارش بلاگ پو، هر دو سال یک بار همزمان با رویداد جایزه مصطفی، نخبگان حوزه نانوفناوری با تلاش دبیرخانه شبکه نانو فناوری جهان اسلام گردهم می آیند.

نخبگان مسلمان حوزه نانو به زودی گردهم جمع می شوند

فاطمه سادات ترک نیک سرپرست دبیرخانه شبکه نانو فناوری جهان اسلام در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران در خصوص فعالیت این شبکه اظهار کرد: شبکه نانو فناوری جهان اسلام یک سازمان بین المللی است که از یک بُعد در داخل کشور زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و از بُعد بین المللی زیرنظر کامسک پاکستان فعالیت می کند.

ترک نیک درباره کامسک گفت: سازمان همکاری های اسلامی (OIC) که مقر آن در جده عربستان است، 57 کشور اسلامی را پوشش می دهد، یکی از بخش های کاری آن حوزه علم و فناوری بوده که کامسک نام دارد و مقر آن در پاکستان است.

وی ادامه داد: دفتر دبیرخانه شبکه نانو فناوری جهان اسلام در پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در استان البرز است و از سال 1390 این شبکه به صورت رسمی همزمان با دو پروژه پارک علم و فناوری جهان اسلام و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام توسط پروفسور عطا الرحمان دبیرکل کامسک افتتاح شد.

ترک نیک شرح داد: چشم انداز اصلی ما این است که بتوانیم تعامل خوبی بین نخبگان کشور های اسلامی و مسلمانان مابقی کشور های جهان در حوزه نانو و کاربرد های آن مثل سلامت محیط زیست آب پزشکی انرژی های تجدید پذیر کشاورزی و ... فراهم کنیم.

سرپرست دبیرخانه شبکه نانو فناوری جهان اسلام تاکید کرد: از اولین سال ایجاد این شبکه تلاش کرده ایم تا هر دو سال یکبار یک رخداد بین المللی به صورت کارگاه و کنفرانس برگزار کنیم که صرفاً به زبان انگلیسی است.

وی یادآور شد: مهمانان این رویداد بین المللی از میان نخبه های کشور های اسلامی و مسلمانان سایر کشور ها و همچنین غیرمسلمان هایی هستند که در حوزه نانو حرف های بسیاری برای گفتن دارند؛ این افراد ضمن ارائه تجربه های خود در حوزه نانوفناوری به تشریح برنامه های خود در پنج سال آینده پرداخته و تبادل اطلاعات خواهند کرد.

ترک نیک اضافه نمود: با توجه به اینکه کشور ما در حوزه نانو رشد داشته است و بستری شده تا (IRAN Nanotechnology Innovation Council) یا همان INIC پدید آمده در سطح ملی سعی کرده ایم به عنوان یک سازمان بین المللی رابطه ایران با سایر کشور ها را بهبود ببخشیم.

وی در خصوص کنفرانس های برگزار شده، گفت: در اولین دوره از این کنفرانس 12 نفر از کشور های اسلامی حضور داشتند؛ همچنین سال 2017 این رویداد با شعار نانو فناوری و پزشکی با رویکرد بیومواد، ایمپلنت ها و همه حوزه های مهندسی پزشکی برگزار گشت؛ در حاشیه این کنفرانس به مسئله محیط زیست نیز پرداخته شد و 22 مهمان ویژه در این کنفرانس حضور داشتند که از کشور های مالزی، قرقیزستان، پاکستان، قطر، عمان، انگلستان، نروژ، هند، آمریکا و عراق بودند.

سرپرست دبیرخانه شبکه نانو فناوری جهان اسلام با بیان اینکه در حاشیه کنفرانس سال 2017 کلاس های آموزشی برگزار گشت، تاکید کرد: این کنفرانس فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات بود و ماحصل آن نیز چاپ 50 مقاله در مجله ISI بوده است.

ترک نیک اظهار کرد: کنفرانس بین المللی سال 2019 نیز امسال نوزدهم آبان ماه برگزار می شود و 13 نفر از دانشمندان بنام مسلمان از کشور های اسلامی و غیر اسلامی به این رویداد دعوت شده اند که دو نفر آن ها از کشور انگلستان بوده و مابقی از کشور های عمان، قطر، عراق، هند، پاکستان و ترکیه هستند.

وی در خصوص نحوه دعوت از این مهمانان نیز شرح داد: مهمانان ما با هماهنگی دبیرخانه جایزه مصطفی و نشست استپ به کشور دعوت می شوند، امسال نیز 110 نفر از نخبگان مسلمان به این رویداد علمی جهان اسلام دعوت شده اند، اما افرادی که در حوزه نانوفناوری، انرژی های تجدید پذیر، پزشکی، سلامت محیط زیست و استراتژی های مرتبط با آن حضور دارند را به کنفرانس کامسک دعوت کرده ایم و در یک رویداد یک روزه که در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می شود، به تبادل اطلاعات بپردازند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14534

به "نخبگان مسلمان حوزه نانو به زودی گردهم جمع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخبگان مسلمان حوزه نانو به زودی گردهم جمع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید