موانع حقوقی در تعاملات اقتصادی ایران و آذربایجان رفع می شود

به گزارش بلاگ پو، باکو - خبرنگاران - وزیر صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در جریان سفرش به جمهوری آذربایجان گفت که در این سفر دو طرف توافق کردند که هرگونه موانع حقوقی را در راه توسعه روابط اقتصادی و تعامل تجاری دو کشور برطرف کنند.

موانع حقوقی در تعاملات اقتصادی ایران و آذربایجان رفع می شود

به گزارش خبرنگاران ، رضا رحمانی روز جمعه در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان که در شهرک صنعتی حاجی قابول در 110 کیلومتری جنوب باکو جریان داشت اضافه کرد: در این سفر مذاکرات و توافقات دو جانبه مناسبی در حوزه اقتصادی صورت گرفت.

وی که همراه با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد آذربایجان در میان خبرنگاران سخن می گفت شرح داد : هر دو طرف علاقه مندی راهبردی به گسترش همکاری در حوزه های اقتصادی دارند.

وی گفت : ظرفیت همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه اقتصادی فراتر از سطح فعلی است و دو طرف به آن باور دارند.

رحمانی با اشاره به موقعیت مکانی ایران و جمهوری آذربایجان در جغرافیای منطقه و استقرار مناسب در دالان بین المللی حمل و نقل شمال به جنوب و نقش آنها در دیگر الان های منطقه گفت : در حال حاضر زیر ساخت های خوبی در حوزه حمل و نقل در منطقه ایجاد شده است که باید از آنها به نحو احسن بهره مند شد.

وزیر صنعت ، تجارت و معدن ایران با اشاره به اراده جدی هر دو کشور برای سرمایه گذاری مشترک ، اضافه کرد : در سفر به باکو ، موضوع ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مناطق مرزی دو کشور هم بررسی و تفاهم شد تا سرمایه گذاران ایران و جمهوری آذربایجان بتوانند در آن نقاط سرمایه گذاری کنند.

رحمانی جمهوری آذربایجان را از شرکای اقتصادی مهم ایران در منطقه برشمرد و گفت : در سال گذشته جمهوری آذربایجان در رتبه اول همکاری ایران با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز قرار گرفت.

وی با اشاره به این که روابط دو جانبه در حوزه های اقتصادی را رو به گسترش می بیند اضافه کرد: ما با جمهوری آذربایجان در حوزه سیاسی روابط راهبردی داریم و این مهم باید خود را در روابط صنعت و تجارت هم نشان دهد.

وی اضافه کرد: با این روند تعاملات اقتصادی که با جمهوری آذربایجان داریم ، می توان پیش بینی کرد در سال های آینده نیز رتبه اول همکاری با این کشور در منطقه خواهیم داشت .

وزیر صنعت ، تجارت و معدن ایران روز گذشته در راس یک هیات اقتصادی برای انجام سفری دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد.

دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان ، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد ، ساحل بابایف وزیر کار و تامین اجتماعی و صفر مهدی اف رییس گمرک آذربایجان در برنامه سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران گنجانده شده است.

خاورم **337**1104**

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6365

به "موانع حقوقی در تعاملات اقتصادی ایران و آذربایجان رفع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع حقوقی در تعاملات اقتصادی ایران و آذربایجان رفع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید