معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، لیورپول؛ هیچ وقت تنها نیست!

به گزارش بلاگ پو، لیورپول با طرفداران پرشوری که دارد بعد از سال ها در حال تعبیر رویای طرفدارانش برای قهرمانی در لیگ برتر است.

معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، لیورپول؛ هیچ وقت تنها نیست!

به گزارش خبرنگاران، سال هاست که لیورپولی ها به دنبال قهرمانی در لیگ برتر هستند و هر سال که به این مهم نمی رسند، فریادهای تو تنها نخواهی ماند آنها بلندتر از قبل می شود. طرفداران پرشور لیورپول البته سال جاری کورس دو گانه ای با سیتی بر سر عنوان قهرمانی داشتند.

زمانی که بیل شنکلی به طور ناگهانی در 12 ژوئن سال 1972 لیورپول را ترک کرد، هیچ کس جانشینی بهتر از باب پیسلی برای به عهده دریافت این سمت نمی دانست. باب پیسلی در لیورپول ماند و افتخارات زیادی برای این تیم به دست آورد. در سال 1974 باب پیسلی، معمار لیورپول که توانست قرمزها را قدرت برتر اروپا کند از این تیم رفت. او یک بار گفت : لیورپول برای من ساخته شده است و من برای لیورپول.

باب پیسلی شخصیت مهمی در تاریخ تیم لیورپول است. پیسلی همچنین با بازیکنان سطح بالایی همچون کنی دالگلیش، الن هانسن، گریم سونس و یان راش توانست برای بیش از یک دهه قدرت اول اروپا باشد و قهرمانی در لیگ و جام باشگاه های اروپا را به دست بیاورد.

لیورپول یکی از شهرهای مهم فوتبالی کشور انگلیس به شمار می رود که در آن دو باشگاه قدیمی و رقیب اورتون و لیورپول قرار گرفته اند. در سال 1892 باشگاه لیورپول متولد می شود و از همان سال در آنفیلد که قبلاً اورتون در آن بازی می کرد، به میدان رفتند.

بازی خاطره انگیز

2005؛ لیورپول 3-3 میلان؛ استادیوم المپیک استانبول

نمی شود طرفدار لیورپول بود و این بازی خاطره انگیز را از یاد برد. وقتی همه جهان مبهوت قدرت جادویی فوتبال شدند. در آن دیدار میلان توانست در نیمه نخست با سه گل لیورپول را شکست دهد. به نظر می رسید کار برای لیورپول به سرانجام رسیده است ولی شاگردان رافائل بنیتس در نیمه دوم به بازی برگشتند و سه گل خورده را جبران کردند و بازی را به ضربات پنالتی کشاندند. در ضربات پنالتی نیز بخت و اقبال با لیورپولی ها یار بود و این یرزی دودک، دروازه بان لهستانی بود که درخشید تا لیورپول قهرمان شود. حالا لیورپولی ها برای اولین بار پس از آن سال به استانبول می روند تا دیدار برگشت خود برابر بشیکتاش را برگزار نمایند.

استیون جرارد، سمبل لیورپولی هاست. جرارد با لیورپول به افتخارات ریز و درشت زیادی رسیده است. قهرمانی در جام حذفی با گل این بازیکن یکی دیگر از افتخارات جرارد است. هر چند جرارد با لیورپول به افتخارات زیادی رسید ولی هرگز نتوانست با این تیم قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. او سه بار با لیورپول نایب قهرمان لیگ برتر شد.

همچنین جیمی کاراگر یکی از بزرگان تاریخ لیورپول است که تمام دوران فوتبال خود را در لیورپول گذراند. کاراگر از سال 1997 برای لیورپول به میدان رفت تا سال 2013 بیش از 700 بازی برای قرمزپوشان آنفیلد انجام داد. فینال استانبول یکی از بزرگ ترین افتخارات دوران فوتبالی کاراگر بود. این بازیکن متعصب غیر از این قهرمانی توانست دو قهرمانی در جام حذفی، سه قهرمانی در جام اتحادیه، یک سوپرکاپ و یک جام یوفا را کسب کند. کاراگر 38 بازی ملی برای انگلیس انجام داده است. او قبل از جام جهانی 2010 از فوتبال خداحافظی کرد ولی فابیو کاپلو، سرمربی وقت انگلیس او را متقاعد به بازگشت به انگلیس کرد و کاراگر نیز با درخشش در جام جهانی 2010 نشان داد کاپلو درباره او اشتباه نکرده است. او در حال حاضر کارشناس برنامه های ورزشی است.

سرمربی

راهنمایی لیورپول را یورگن کلوپ آلمانی بر عهده دارد ولی این مربی تاکنون نتوانسته این تیم را به یک قهرمانی برساند. تیم او سال جاری در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر این فرصت را دارد تا طلسم شکنی کند و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان، در لیگ برتر رقابت سختی با سیتی برای قهرمانی دارد. کلوپ با دورتموند نیز نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد تا جزو مربیانی باشد که دو بار در فینال لیگ قهرمانان باخته است.

از 10 خرید گران تاریخ لیورپول، 9 خرید در زمان حضور کلوپ انجام شده است و فقط اندی کارول بازیکنی بود که در سال 2011 جذب لیورپول شد. فان دایک با 75 و آلیسون با 66 میلیون پوند گران ترین خریدهای لیورپول هستند و نبی کیتا با 48 میلیون پوند سوم است.

برترین گلزن لیورپولی ها یان راش است که 346 گل توانسته است برای این تیم به ثمر برساند. راجر هانت با 286 گل دوم است و گوردون هاجسون با 241 گل در رده سوم قرار گرفته است.

در زمینه تعداد بازی یان کلهن با 857 بازی در رده اول قرار گرفته است و جیمی کاراگر و استیون جرارد در رده های دوم و سوم هستند.

داربی مرسی ساید

اولین باری که دو تیم لیورپول و اورتون برابر هم قرار دریافتد به 3 اکتبر سال 1894 برمی شود. اورتون با نتیجه قاطع 3 بر صفر در آن دیدار پیروز شد. لیورپول تا سال 1897 نتوانست همشهری اش را شکست بدهد. در آن سال قرمزها در آنفیلد میزبان اورتون بودند و توانستند 3 بر یک پیروز شوند. سال های زیادی آبی پوشان تیم برتر به حساب می آمدند. دوران حضور دیکسی دین، روزهای خوش این باشگاه بود اما با گذشت زمان و به لطف بیل شنکلی، لیورپول صندلی خاصی در فوتبال پیدا کرد. ابتدا در انگلیس و سپس در اروپا به عنوان یک تیم برتر شناخته شد.

افتخارات

18 قهرمانی در لیگ

7 قهرمانی در جام حذفی

8 قهرمانی در جام اتحادیه

5 قهرمانی در جام باشگاه های اروپا

3 قهرمانی در جام یوفا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5732

به "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، لیورپول؛ هیچ وقت تنها نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، لیورپول؛ هیچ وقت تنها نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید