مراسم یادبود منیر فرمانفرمائیان برگزار می شود

به گزارش بلاگ پو، مراسم یادبود منیر فرمانفرمائیان، هنرمند نقاش و از پیشگامان هنر مدرن ایران روز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) در باغ موزه نگارستان برگزار می شود.

مراسم یادبود منیر فرمانفرمائیان برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران، مراسم یادبود منیر شاهرودی فرمانفرمائیان از واقفان دانشگاه تهران که شنبه (31 فروردین ماه) چشم از جهان فروبست، روز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) از ساعت 16 تا 17:30 در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار می شود.

زنده یاد منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، 51 اثر از آثار خود را وقف دانشگاه تهران کرد و در تاریخ 24 آذر سال 1396 موزه دائمی منیر فرمانفرمائیان در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران افتتاح شد. این تالار موزه، نخستین موزه اختصاصی یک زن هنرمند در ایران محسوب می شود.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، متولد سال 1301 در قزوین بود و در همین شهر نیز به خاک سپرده شد. او تنها هنرمندی بود که در 40 سال اخیر از ترکیب آینه کاری، اشکال هندسی، نقش مایه ها و نقاشی پشت شیشه استفاده کرد تا آثار مدرن خود را خلق کند. در سال 2015، فرمانفرمائیان نخستین هنرمند ایرانی شد که آثارش در یک نمایشگاه انفرادی در موزه گوگنهایم به نمایش درآمد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6469

به "مراسم یادبود منیر فرمانفرمائیان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم یادبود منیر فرمانفرمائیان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید