مجوز فاز دوم کاوش روستای تاریخی گنزق اخذ شد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: مجوز فاز دوم کاوش روستای تاریخی گنزق اخذ شده است.

مجوز فاز دوم کاوش روستای تاریخی گنزق اخذ شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر شرح داد: این مجوز از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور صادر شده است.

او با اشاره به اینکه فاز نخست کاوش در این منطقه تاریخی سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: در فاز نخست دو غار صخره ای دستکند به صورت کامل و یک غار به صورت نیمه تمام کاوش شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: در پی کاوش های اجرا شده لایه های تاریخی مختلفی شناسایی شده است، بامطالعه و کاوش روستای تاریخی گنزق می توان جاذبه جدیدی برای گردشگران تعریف و سرعین را از وضعیت تک قطبی خارج کرد.

او بابیان این که تاکنون سرعین صرفاً به عنوان شهر آب های گرم شناخته شده بود، اضافه کرد: با کاوش در روستای گنزق جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز به جاذبه های طبیعی سرعین اضافه می شود.

فلاحی شرح داد: به منظور ساماندهی این منطقه تاریخی، 120 متر از جهت ورودی روستا سنگفرش شده طبق مذاکرات اجرا شده با بنیاد مسکن ، قرار است مابقی جهت به طول 800 متر سنگفرش و آسفالت شود.

او با اشاره به مطالعه طرح جامع گردشگری منطقه از سوی مشاوران، اضافه کرد: مشاور طرح جامع ساماندهی بیشتر بر روی اقامت گردشگران تأکید کرده بود، ما خواستار بازنگری در طرح با هدف افزایش ماندگاری مسافران و بازدید از این روستا شدیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10914

به "مجوز فاز دوم کاوش روستای تاریخی گنزق اخذ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز فاز دوم کاوش روستای تاریخی گنزق اخذ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید