فیاضی: در بازی بعدی با کوبیاک دست می دهم، دنبال تحریک بازیکنان حریف نیستیم

به گزارش بلاگ پو، ملی پوش والیبال ایران گفت: ما هم مثل کوبیاک در طول بازی خیلی احساساتی می شویم و به نظر می رسد که می خواهیم بازیکنان دیگر را عصبانی با تحریک کنیم ولی تاکید می کنم که این اتفاقات فقط در جریان بازی رخ می دهد و هیچ عداوت شخصی در کار نیست.

فیاضی: در بازی بعدی با کوبیاک دست می دهم، دنبال تحریک بازیکنان حریف نیستیم

به گزارش خبرنگاران، بازی های درخشان پوریا فیاضی در تیم ملی ایران که او را بدل به دریافت نماینده ثابت تیم و انتخاب نخست کولاکوویچ در کنار میلاد عبادی پور کرد، باعث شد تا این بازیکن در فصل آینده در لیگ لهستان بازی کند. گفت وگوی فیاضی را با سایت سازمان لیگ لهستان می خوانید:

تو فصل گذشته قهرمان لیگ برتر ایران شدی و عنوان باارزش ترین بازیکن لیگ را نیز به دست آوردی. چرا به تیم آخر لیگ لهستان پیوستی؟

زمانی که پیشنهاد تیم بدجین را دریافت کردم بلافاصله برای مشورت به میلاد عبادی پور مراجعه رفتم. او 2 سال است که برای بوهاتوف بازی می نماید و در این تیم صندلی مناسبی دارد. او به من گفت که همه چیز اعم از مسائل ورزشی و سازماندهی در لیگ لهستان به بهترین شکل انجام می گردد و بازیکنان زیادی از کشورهای مختلف، مرتب در پلاس لیگا در حال پیشرفت هستند. بازی در لهستان، لذت بخش است. علاوه بر این می خواستم که محیط جدیدی را خارج از لیگ ایران تجربه کنم. من فقط در ایران بازی نموده ام و قصد داشتم بدانم آیا می توانم در یک کشور خارجی هم بازی کنم. من به دنبال پیشرفت سطح والیبال خود هستم و فکر می کنم پلاس لیگا، انتخاب خیلی خوبی است، البته در ابتدا احتیاج به یاری مربیان، بازیکنان و فراتر از آن، طرفداران تیم دارم. خوشبختانه من این فرصت را داشتم که با سرمربی تیم صحبت کنم و اتفاقاً صحبت های سازنده ای داشتیم.

شرایط تیم بدجین با بوهاتوف کاملاً متفاوت است و این تیم اهداف متفاوتی با بوهاتوف دارد.

درست است ولی تیم بدجین در فصل جدید، تیمی متفاوت است و قدرتمندتر از گذشته خواهد بود . من لیست بازیکنان را برای فصل آینده دیده ام و اعتقاد دارم که ما می توانیم چهره متفاوتی نسبت به فصل گذشته از تیم ارائه کنیم. حقیقت این است که والیبال نسبت به گذشته تغییر نموده و این نام ها نیستند که در زمین بازی می نمایند. اگر ما شخصیت تیمی خود را حفظ کنیم و به عنوان یک تیم عمل کنیم، قادر خواهیم بود که کیفیت عملکرد و نتایج تیم را در حد قابل قبولی، ارتقا دهیم.

حضور تو در تیم جدیدت به این تیم پرستیژ می دهد. این تیم برای تو چه سودی به غیر از ارتقاء سطح والیبال دارد؟

به نظر من، شما کمی اغراق می کنید چون من بازیکن مشهوری نیستم ولی از حسن نیت شما سپاسگزارم. من لهستان را خوب نمی شناسم و پاسخ دادن به این سوال برایم سخت است. میلاد -عبادی پور- به من گفت که در لهستان شادمان است. من هم می خواهم در سرانجام لیگ چنین حرفی بزنم. بعضی بازیکنان، فقط والیبال بازی می نمایند و بعضی دیگر با ذهنیت قهرمانی به دنبال پیروزی هستند. من می خواهم در گروه دوم باشم چون فقط در این حالت می توانم پیشرفت کنم.

آیا شرایط اقتصادی ایران که اخیراً بسیار بد شده در تصمیم تو تاثیری داشته است؟

مشکل بزرگ و قابل ذکر اقتصادی در لیگ ایران وجود ندارد. بازیکنان خارجی زیادی پیش از این در ایران بازی نموده اند که نمونه شاخص آن اوکاش ژیگادوو است که نشان می دهد شرایط اقتصادی در ایران بد نیست. او دوست من است و علاقه زیادی به هم داریم. من در ایران می توانم در ازای پولی مشابه یا بیشتر از لهستان بازی کنم. علت انتخاب لیگ لهستان برای من مسائل اقتصادی نبود و همان طور که گفتم برای پیشرفت به این کشور آمدم. فصل گذشته، بسیاری از هم تیمی های من به لیگ های خارجی رفتند و راضی برگشتند. من پیش از این چندین بار در لهستان بازی نموده ام و جو سالن های این کشور را می شناسم. والیبال ورزش اول لهستانی هاست.

تو گفتی که در لیگ ایران، مشکل اقتصادی زیادی وجود ندارد ولی وقتی در سال 2015 در تیم شهرداری ارومیه، مصدوم شدی، خودت هزینه درمانت را پرداخت کردی.

در آن موقع، تیم در شرایط مناسب اقتصادی قرار نداشت و من این وضعیت را درک می کردم. گذشته از این، باشگاه در روند درمان به من یاری کرد. بعضی مواقع، شرایط سختی در زندگی پیش می آید که نمی توان آن را با چیزی مقایسه کرد. برای من مهم این است که مصدومیت را پشت سر گذاشتم و شرایط خوبی دارم. حالا من می دانم که باید بیشتر مواظب بدنم باشم و از خودم مراقبت کنم.

آیا یاد گرفته ای که چطور زیر نظر کولاکوویچ تمرین و بازی کنی؟ این سوال را از این جهت می پرسم که تیم ملی ایران، نسبت به فصل گذشته، بسیار بهتر بازی می نماید.

ما تا سال گذشته، عادت بدی داشتیم که هر تورنمنت را با شکست شروع می کردیم و در ادامه هم نتایج خوبی نمی گرفتیم ولی پیش از شروع لیگ ملت های 2019 با سایر بازیکنان صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم که ذهنیت خود را عوض کنیم. باختن در هر مسابقه ای اتفاق می افتد ولی مهم این است که اعتقاد خود را به پیروز شدن از دست ندهیم. برای حفظ سطح والیبال خود نباید به هیچ دلیلی ناامید شویم. تنها با چنین تفکری می توان مطمئن به پیروزی بود.

بعد از بازی با لهستان در ارومیه که به پیروزی ایران انجامید با تماشاگران به شادمانی پرداختی. آیا این نوع شادمانی مقابل لهستان، حاوی پیغامی برای میهاو کوبیاک بود؟

البته که نه. من 4 سال در تیم شهر ارومیه بازی نموده بودم و ما بعد از هر پیروزی، نمایش کوتاهی با تماشاگران در سالن داشتیم. من بعد از پیروزی مقابل روسیه هم شادمانی کردم که معنی آن تشکر از حمایت تماشاگران ارومیه ای برای 4 سال حمایت آنها بود. من برای پیروی شدن بازی می کنم و دوست دارم شادی پیروزی را را طرفداران تقسیم کنم. تیم لهستان، میهمان ما بود و ما به میهمانان خود فقط احترام می گذاریم. من در طول لیگ ملت ها توانستم با بعضی بازیکنان تیم ملی لهستان صحبت کنم و همه آنها به من برای بازی در لیگ این کشور، خوشامد گفتند.

به نظر می رسید که در فینال مشابقات قهرمانی باشگاه های آسیا، قصد تحریک کوبیاک را داشتی.

مسئله آن بازی من نبودم بلکه بازیکن دیگری بود. اتفاقی که افتاد، مربوط به احساسات حین بازی می شد و چیزی فراتر نبود. ما هم مثل کوبیاک در طول بازی خیلی احساساتی می شویم و به نظر می رسد که می خواهیم بازیکنان دیگر را عصبانی با تحریک کنیم ولی تاکید می کتم که این اتفاقات فقط در جریان بازی رخ می دهد و هیچ عداوت شخصی در کار نیست. بازی هم تمام شده و من همه چیز را فراموش نموده ام. کوبیاک بازیکن بزرگی است و من به او احترام می گذارم. او روش خودش را برای زندگی دارد که افراد مختلف می توانند از آن بدشان بیاید و با دوستش داشته باشند. من، کوبیاک یا هیچ بازیکن دیگری را قضاوت نمی کنم چون همه ما انسان هستیم و اشتباهاتی داریم. من کتاب های تاریخی زیادی خوانده ام که در همه آنها اشاره شده رابطه کشورهای ایران و لهستان همواره خوب بوده و در حال حاضر هم خوب است. من حرف های کوبیاک را فراموش نموده ام. ما به عنوان بازیکن در زمین مسابقه با هم رقابت بسیار جدی و شدیدی داریم ولی در خارج از سالن بازی با سایر بازیکنان، دوست هستیم.

آیا در دیدار بعدی مقابل کوبیاک با او دست می دهی؟

بدون هیچ مقاومتی.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8653

به "فیاضی: در بازی بعدی با کوبیاک دست می دهم، دنبال تحریک بازیکنان حریف نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیاضی: در بازی بعدی با کوبیاک دست می دهم، دنبال تحریک بازیکنان حریف نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید