فنونی زاده: استراماچونی راه شکست دنیزلی را هم بلد است، این استقلال مدعی قهرمانی نیست!

به گزارش بلاگ پو، پیشکسوت استقلال گفت: استقلال اگر می خواهد مدعی قهرمانی در این فصل باشد باید ضمن ادامه همین روند، خودش را تقویت کند تا در روز های سخت پیش رو کم نیاورد.

فنونی زاده: استراماچونی راه شکست دنیزلی را هم بلد است، این استقلال مدعی قهرمانی نیست!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته هشتم مسابقات لیگ برتر نوزدهم با 2 گل از سد مهمان سرسخت جنوبی اش گذشت تا پارس جنوبی جم همچنان روند نزولی اش را طی کرده و با یک پله سقوط به رده سیزدهم جدول برسد در حالی که استقلال با این برد 12 امتیازی شده و از رده هشتم به هفتم ارتقا پیدا کرد.

مهدی فنونی زاده، پیشکسوت استقلال در مصاحبه با دانشجو، به بررسی دلایل پیروزی های اخیر استقلال پرداخته و درباره دیدار حساس بعدی این تیم حرف زد.

مدافع سالهای اسبق استقلال ابتدا درباره روند بردهای اخیر استقلال توضیح داد: بیش از هر کس برای هواداران خوشحالم که در این ماه ها رنج زیادی را تحمل می کردند. آنها که در سه فصل گذشته لیگ را با ناکامی تیم شان به یاد می آوردند از تکرار چهارباره این وضعیت به ستوه آمده بودند و دیگر تاب این شرایط را نداشتند.

وی ادامه داد: این روزها را پیش بینی کرده بودم و از ابتدای فصل می گفتم که با توجه به توانایی های سرمربی جوان استقلال، این تیم پس از دستیابی به هماهنگی لازم می تواند خودش را در لیگ پیدا کرده و امتیازات لازم را دشت کند. الان می بینیم که پس از 6، 7 هفته استراماچونی با شناسایی توانایی نفراتش بهتر از آنها استفاده می کند و با جابجا کردنشان در ترکیب توانسته تیمی یکدست بسازد که حتی وقتی داریوش شجاعیانش آسیب می بیند، نتیجه لازم را می گیرد.

مدافع اسبق استقلال درباره سیستم دفاع سه نفره این تیم گفت: این قطعا برای همه مربیان لیگ جالب است که فقط یک تیم با سه دفاع بازی می کند. در حالی که در سالهای گذشته تقریبا این سیستم منسوخ شده بود ولی الان می بینیم که استقلال با این روش خیلی روانتر و مستحکم تر کار می کند.

فنونی زاده با اشاره به کشور ایتالیا گفت: در این روش وقتی تیم رو به جلو است با تعداد نفرات بیشتری از دو طرف به محوطه جریمه دفاع حمله می کند و وقتی قرار است به عقب برشود عملا دفاع 5 نفره شده و تراکم بیشتر مدافعان در خط دفاعی کار را برای حریفان سخت می سازد. هر چند که هنوز هم در این نوع بازی ایراداتی هست ولی قطعا با ادامه بازیهای استقلال با این سبک تیم روانتر هم کار خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته با توجه به اینکه دو تن از بازیکنان تیم در فاز هجومی تقریبا از لیست خارج شده اند استقلال برای اینکه در صف مدعیان قهرمانی بایستد باید تقویت شود وگرنه این تیم با این فشردگی لیگ بالاخره کم می آورد. خارجی یا ایرانی فرقی نمی کند ولی تیم حداقل به دو بازیکن در فاز هجومی نیاز مبرم دارد چون اگر همین حالا یکی دیگر از بازیکنان تیم دچار آسیب دیدگی شود دست استراماچونی خالی می شود.

بازیکن اسبق تیم استقلال درباره حضور جوانان در ترکیب این تیم یادآور شد: استراماچونی ثابت کرد چرا در اینترمیلان مربیگری کرده و در کشور ایتالیا تیم جوانان را به دست او سپرده اند. او راه استفاده از جوانانی مانند قائدی، غلامی و آقایی را بلد است و البته روش ترکیب اینها با باتجربه ها را هم به خوبی می داند. باید از این توانایی های او بهره لازم را برد.

وی در ارتباط با دیدار بعدی با تراکتورسازی هم توضیح داد: مصاف با تراکتور همیشه برای هر تیمی در یادگار امام تبریز سخت بوده است. این بار هم فرقی با دفعات قبلی ندارد اما با شناختی که از استراماچونی پیدا کرده ام مطمئن هستم که او برای شکست دنیزلی هم برنامه دارد. تیم او حتی در دربی، با اینکه استقلال نصف این هماهنگی را هم نداشت نباید می باخت. اگر توپ به تیر نمی خورد و با برخود به حسینی به دروازه نمی رفت الان دربی هم مساوی تمام شده بود. ولی قطعا استراماچونی برای تراکتور برنامه ویژه ای دارد.

فنونی زاده درباره شعارهای مردم علیه مدیرعامل باشگاه گفت: این طبیعی است که مردم بابت یکسری اتفاقات در ماه های گذشته از کادر مدیریتی باشگاه گله مند باشند ولی الان که استقلال خوب نتیجه می گیرد و تیم به آرامش نیاز دارد بهتر است دست از این کار برداشته و تنها به حمایت از استقلال بپردازند. از طرفی مدیران باشگاه هم باید در ازای این نارضایتی ها برای یارگیری های بعدی و کارهای مدیریتی دقت بیشتری داشته باشند تا وقت و بودجه استقلال صرف موفقیت و قدرتمند شدن استقلال شود. نه اینکه بازیکنی بیاورند که فقط روی نیمکت بنشیند و بعد از جدایی اش شکایت کند و چند برابر از استقلال پول بخواهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14325

به "فنونی زاده: استراماچونی راه شکست دنیزلی را هم بلد است، این استقلال مدعی قهرمانی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنونی زاده: استراماچونی راه شکست دنیزلی را هم بلد است، این استقلال مدعی قهرمانی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید