فعالیت 17 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در کرمان

به گزارش بلاگ پو، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از فعالیت 17 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه این تشکلها در سالهای اخیر در حوزه های مرمت، حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی همکاری خوبی با این اداره کل داشته اند.

فعالیت 17 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان در مراسم اختتامیه دوره های آموزشی تشکلهای مردم نهاد میراث فرهنگی استان کرمان که با حضور مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور در محل هتل جهانگردی برگزار گشت، افزود: کارگاه آموزشی توانمند سازی تشکلهای مردم نهاد به مدت دور روز و در سه حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار گشت.

او اظهار کرد: در این کارگاه مباحثی چون گردشگری پایدار، پایداری گردشگری در مفهوم و عمل، روش های تعامل با جامعه محلی ، نقش و فعالیت تشکلها در زمینه حفظ میراث فرهنگی، احیاء صنایع دستی بومی و ترغیب جامعه به ارتباط هر چه بیشتر با انها تدریس شد.

فرخی با اشاره به اینکه صندوق های کارآفرینی می توانند به توسعه تشکلهای مردم نهاد به ویژه در حوزه میراث فرهنگی کمک کنند، شرح داد: حمایت از سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) موجب پویایی و ایجاد روحیه در بین اعضاء این تشکلها خواهد شد.

او با بیان اینکه استان کرمان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی است که استفاده بهینه از این آثار نیازمند همکاری و مشارکت مردم است، اظهار داشت: حق استان کرمان در حوزه گردشگری محقق نشده است و امیدواریم بابرگزاری این چنین جلساتی و حضور همیشگی تشکلهای مردمی در کنار اداره کل میراث فرهنگی بتوانیم پیروز تر از گذشته عمل کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه امروز نقش تشکل های اجتماعی فراتر از گذشته شده است، گفت: یکی از مولفه های پیشرفت کشور وجود تشکلهای مردمی قوی و تاثیرگذار در کنار بخش دولتی و خصوصی است.

فرخی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمان دارای 17 تشکل مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری است، گفت: خوشبختانه این تشکلها در سالهای اخیر در حوزه های مرمت، حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی همکاری خوبی با این اداره کل داشته اند که جای تقدیر دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10713

به "فعالیت 17 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 17 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید