عیدانه در موزه فرش ایران برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، به مناسبت ایام نوروز از 3 تا 17 فروردین کارگاه آموزشی در موزه فرش برگزار می گردد.

عیدانه در موزه فرش ایران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، به مناسبت ایام نوروز و در موزه فرش ایران، از قالیچه زیبا کرمان با طرح لچک ترنج و کتیبه دار که قدمت آن به اواخر دوره قاجار می رسد، رونمایی می گردد.

بافنده این فرش فردی بنام جهانشاهی طراح و بافنده فرش است. سه اثر بافته شده با نام های گوهر خلقت و مهر نبوت برای موزه امام رضا، شاهنامه بارگاه سلطان محمود غزنوی و قالی با تصاویر (ابوعلی سینا، خیام، حکیم فردوسی) به سفارش موزه چهره های ماندگار از کارهای این هنرمند است او در سال 1377 نیز به عنوان بهترین بافنده کشور برگزیده شده است.

همچنین چیدمان سفره هفت سین سال 1398 که تلفیقی از سفال و ترمه است و با دستان توانای زنان کارآفرین و مدیریت نسرین صابری آماده شده در موزه فرش گسترده شده است. کارگاه موقت رنگ و نقطه و بافت فاخر جهانشاهی و ایستگاه نقاشی برای بچه ها از برنامه های نوروز موزه فرش است.

موزه فرش در خیابان دکتر فاطمی و کارگر شمالی واقع شده است. علاقه مندان می توانند از روز شنبه 3 فروردین لغایت 17 فروردین از ساعت 9 صبح تا 19 بعدازظهر بازدید نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10577

به "عیدانه در موزه فرش ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدانه در موزه فرش ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید