ضرورت اشتراک گذاری دستاوردهای علمی ایرانی با سایر کشورها

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی که امروز با حضور رئیس جمهور و معاون علمی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار گردید، گفت: این جشنواره با هدف اثرگذاری در حوزه نوآوری برگزار می گردد.

ضرورت اشتراک گذاری دستاوردهای علمی ایرانی با سایر کشورها

وی با بیان اینکه همیشه جشنواره بین المللی خوارزمی در راستای معرفی، هماهنگی و همکاری محققان کشور و سایر کشورها برگزار می گردد، افزود: جشنواره خوارزمی همیشه در راستای کاربست علوم و تبدیل فناوری در جهت تأمین آسایش و صلح بین کشورهای جهان فعالیت می نماید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نوآورانی که همیشه برای این ارتباطات با کشورهای دیگر پشتیبانی می شوند، در کشور صندلی خوبی دارند زیرا می توانند با محققان و فناوران جهان ارتباط برقرار نمایند.

غلامی گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع علمی جهان در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته های جدید علمی شان، نشان از موفقیت آنها و توجه مسئولین کشور به بخش فناوری است.

وی تأکید کرد: ما همیشه در راستای هماهنگی و همکاری های بین المللی به واسطه چنین برنامه هایی هستیم تا اقدامات مشترکی در حوزه علمی و پژوهشی بین ایران و سایر کشورها شروع گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: تعداد مقالات، مجلات، انجام پژوهش های متعدد، وجود متخصصان و فناوران و تربیت نیروهای جوان، حاصل توجه مسئولان به حوزه علمی و پژوهشی است.

به گفته وی، در اختیار قرار دریافت دستاوردها، زمینه ساز صلح و دوستی و تبادلات فکری بین مجامع جهان است بنابراین در برنامه های توسعه ای بین المللی صندلی ویژه ای دارد.

غلامی گفت: جمعیت جوان کشور، ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه کاربست علمی فراهم نموده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به تحولات فناوری در سال های اخیر و کوشش محققان در دستیابی به دستاوردهای علمی، شاهد هستیم که بعضی نیازهای صنعت و حوزه های توسعه ای مرتفع شده است.

وی ادامه داد: این یافته ها حتماً جزو ذخایر دانش بشری هستند که اشتراک گذاری آن با سایر کشورها ارزشمند است و در این جشنواره، توسعه ارتباطات بین المللی مد نظر قرار گرفته است.

غلامی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره ها، مبنای توسعه علم و فناوری بین کشورهای دوست و همکار باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم در توسعه علم و فناوری است که دستاوردهای خود را در فضای صلح و دوستی در اختیار کشورها قرار می دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20015

به "ضرورت اشتراک گذاری دستاوردهای علمی ایرانی با سایر کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اشتراک گذاری دستاوردهای علمی ایرانی با سایر کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید