صنایع دستی به کمک قربانیان مواد مخدر می آید

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/مرکزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این استان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

صنایع دستی به کمک قربانیان مواد مخدر می آید

براساس اعلام میراث فرهنگی استان مرکزی، این تفاهم نامه همکاری با هدف افزایش تعامل و تقویت همکاری های این دو دستگاه به امضای علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و سرهنگ رضا چنگی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی این استان رسیده است.

برگزاری همایش ها و میزگردهای تخصصی، تقویت تعامل و افزایش همکاری ها، همکاری برای برپایی نمایشگاه ها، تهیه و تدوین متون آموزشی به صورت مشترک، استفاده از ظرفیت های هر دو سازمان برای کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش فراوری صنایع دستی با هدف پیشگیری از اعتیاد، برپایی کلاس های آموزش صنایع دستی برای زندانیان مرتبط با مواد مخدر، یاری به امرار معاش معتادان بهبود یافته و خانواده زندانیان مواد مخدر با برپایی کارگاه های آموزش صنایع دستی و ... از مهمترین بندهای این تفاهم نامه همکاری است.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: امیدوارم با عملیاتی شدن بندهای این تفاهم نامه بتوانیم گام موثری برای کاهش آسیب های اجتماعی و یاری به معتادان بهبود یافته و خانواده های زندانیان مواد مخدر برداریم.

او اضافه نمود: بیکاری مهمترین علت گرایش افراد به مواد مخدر است و توجه به صنایع دستی و نیز گردشگری می تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای افراد موثر باشد.

ایزدی اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که افراد بعد از درمان و بهبودی از مواد مخدر با آن روبرو هستند، مشکل اشتغال است که همین موضوع می تواند باعث گردد که افراد مجددا به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نمایند، از این رو آموزش صنایع دستی می تواند یک گام موثر برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان و زندانیان مواد مخدر باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17329

به "صنایع دستی به کمک قربانیان مواد مخدر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی به کمک قربانیان مواد مخدر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید