صفر تا صد چگونگی نوشتن چک

به گزارش بلاگ پو، برای نوشتن چک و جلوگیری از کلاهبرداری باید هنگام نوشتن این سند تجاری به نکات مهمی توجه کرد.

صفر تا صد چگونگی نوشتن چک

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به وسیله چک و نوشتن آن ممکن است کلاهبرداری های بسیاری صورت بگیرد. برای نوشتن چک باید به نکات بسیار ریزی توجه داشت، زیرا نادیده دریافت هر کدام از این نکات می تواند منشاء یک کلاهبرداری بزرگ باشد.

اولین قدم برای نوشتن چک مبلغ آن است و باید در قسمت بالای سمت راست مبلغ چک هم به صورت عددی و هم به صورت حروفی و در قالب ریال نوشته گردد و باید توجه داشت که در صورت بروز مشکل به عدد حروفی توجه می گردد.

سپس در قسمت وجه باید حتما اسم شخص را به صورت کامل و خوانا بنویسید و تا حد ممکن سعی کنید از نوشتن وجه حامل خودداری کنید، زیرا در این صورت هر فردی می تواند از چک شما سوء استفاده کند.

استفاده از اتوماتیک شخصی را از قلم نیاندازید

پس از نوشتن نام شخص گیرنده چک باید علت ارائه چک را هم ذکر کنید، برای مثال بنویسید چک بابت خرید یک دستگاه آپارتمان صادر شده است.

سعی کنید همیشه برای نوشتن چک از یک اتوماتیک مخصوص و شخصی بهره ببرید و از اتوماتیک افراد دیگر استفاده ای نداشته باشید، زیرا بعضی از کلاهبرداران اتوماتیکهایی دارند که جوهر آنها پس از مدت زمانی خود به خود پاک می گردد یا قابلیت پاک شدن دارد.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام ارائه چک این است که امضای شما ساده نباشد، زیرا امضای ساده را هر فردی می تواند به راحتی هر چه تمام تر جعل کند علاوه بر امضای مخصوص یکه باید کمی پیچیده باشد حتما نام و نام خانوادگی و تاریخ را ذیل امضای خود بنویسید.

سعی کنید تا همیشه در بالای قسمت مبلغ بنویسید چک بدون خط خوردگی است و دو طرف آن را علامت ضربدر x قرار دهید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17136

به "صفر تا صد چگونگی نوشتن چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد چگونگی نوشتن چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید