صدور مجوز چه بخش هایی با میراث فرهنگی نیست؟

به گزارش بلاگ پو، براساس آخرین اخبار بدست آمده، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امکان صدور مجوز خانه - کافه، هاستل و هتل بوتیک را ندارد و این امر از حیطه وظایف آن خارج هست.

صدور مجوز چه بخش هایی با میراث فرهنگی نیست؟

وزارت میراث فرهنگی مسئول نیست

سیدجواد موسوی درباره مراجع صادر کننده مجوز خانه های تاریخی و قدیمی که به رستوران، کافه و یا اقامتگاه تبدیل می شوند، گفت: مجوز خانه - کافه های کشور را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمی دهد. ما مجوزها را براساس مصداق هایی که در بند ب و ج آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری تصویب شده، صادر می کنیم. او در پاسخ به بلاتکلیفی خانه - کافه های کشور برای دریافت مجوز فعالیت و نامشخص بودن مرجع صادرکننده این مجوز در شرایطی که بسیاری از این کافه ها در خانه های تاریخی و یا ثبت شده در فهرست میراث ملی راه اندازی شده اند، اظهار کرد: در آن آیین نامه حدود 29 مصداق در زیرمجموعه تاسیسات گردشگری تعریف شده که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز آن ها را صادر می نماید. خانه -کافه در ذیل این مصادیق نیامده است. مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری همچنین درباره تکلیف مجوز هاستل ها که شمار آن ها نیز در حال افزایش است، اما با مقاومت هتلداران و برخوردهایی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی برای ادامه فعالیت با این عنوان رایج جهانی در ایران روبرو شده، گفت: هاستل ها در مصادیق آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری تعریف نشده و هاستل ها معمولا با عنوان میهمان پذیر از این وزارتخانه مجوز می گیرند. موسوی درباره تکلیف مجوز هتل بوتیک ها که تعداد آن ها نیز در حال افزایش است، گفت: این اقامتگاه ها درحال حاضر با عنوان دیگر از جمله اقامتگاه یا هتل سنتی از این وزارتخانه مجوز می گیرند، اما در اصلاحیه آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری انواع هتل از جمله هتل بوتیک تعریف شده که در دریافت مجوز مسئله ای نداشته باشند. اما این اصلاحیه باید نخست در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری تصویب گردد تا مصوبه هیات دولت را دریافت کند.

منبع: ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13460

به "صدور مجوز چه بخش هایی با میراث فرهنگی نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز چه بخش هایی با میراث فرهنگی نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید