شرایط جدید ترامپ برای اخراج دارندگان گرین کارت از آمریکا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میخواهد تا با پیشنهاد لایحه ای، به سیاست مهاجرستیزانه خود جنبه قانونی و مشروع ببخشد. بر اساس پیش نویس این قانون که نسخه ای از آن به رؤیت خبرنگار رویترز رسیده، شمار افرادی که از یاری های دولتی آمریکا بهره می برند اما ممکن است ترک خاک شامل حال آنها گردد از این پس بیشتر خواهد شد.

شرایط جدید ترامپ برای اخراج دارندگان گرین کارت از آمریکا

بر اساس قانون فعلی آمریکا، دولت می تواند بعضی از ساکنان را که با داشتن اقامت دائمی و رسمی، درآمد اصلی شان از محل یاری دولتی است، تحت شرایطی خاص از کشور اخراج کند.

بر اساس آنچه در پیش نویس قانون جدید آمده، تعریف افراد مشمول این قانون گسترده تر شده و بعضی مهاجرانی را نیز که انواع یاری های عمومی به صورت پول نقد، بن غذا، یاری هزینه مسکن و یاری پزشکی می گیرند، شامل خواهد شد.

گرچه این تصمیم هنوز در مرحله پیش نویس و پیشنهاد است، اما بخشی از سیاست سختگیرانه دولت ترامپ برای جلوگیری از مهاجرت افراد جدید به آمریکا را تشکیل می دهد.

هنوز پیامدهای اجرای چنین تصمیمی روشن نیست اما این تغییر سیاست مهاجرتی ممکن است سرنوشت مهاجران دارای کارت سبز اقامت یا گرین کارت آمریکا را عوض کند. دارندگان گرین کارت درست مانند پناهندگان، به محض رسیدن به خاک آمریکا تقریباً از همان حقوق و مزایای شهروندی سایر مردم این کشور برخوردارند.

قانون آمریکا می گوید مهاجری که به مدت 5 سال از یاری های اجتماعی دولت استفاده نموده، اگر دلیل بهره مندی او از این یاری ها مربوط به قبل از ورود او به خاک این کشور باشد (مانند بیماری مزمن پیش از ورود)، دولت می تواند او را اخراج کند.

با این حال این قانون از سال 1945 عملاً اصلاح شده و تنها شامل مهاجری می گردد که دولت از او بخواهد هزینه های پرداختی را بازگرداند و او قادر به بازپرداخت نباشد. به همین دلیل حقوقدانان آمریکایی از سال 1945 تاکنون موارد بسیار نادری را دیده اند که مهاجری به این دلیل از کشور اخراج شده باشد.

قانون پیشنهادی جدید قرار است شرط گذاشته شده در اصلاحیه 1945 را بردارد.

دونالد ترامپ در بهمن ماه گذشته انتقادهای شدیدی را علیه قوانین مهاجرت این کشور و لزوم اصلاح آن مطرح نموده بود. ترامپ برنامه قرعه کشی ویزا آمریکا موسوم به لاتاری / ‬گوناگونی برای اتباع خارجی را یک نمایش خوفناک خوانده و گفته بود که دولت های خارجی تنها آدم های خیلی بد را وارد این قرعه کشی می نمایند. این در حالی است که انتخاب افراد برای برنامه ویزا گوناگونی که به وسیله قرعه کشی کارت سبز (یا لاتاری گرین کارت) انجام می گردد، در واقع در اختیار دولت آمریکاست.

سالانه 55 هزار نفر با این نوع ویزا وارد آمریکا می شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6784

به "شرایط جدید ترامپ برای اخراج دارندگان گرین کارت از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جدید ترامپ برای اخراج دارندگان گرین کارت از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید