سیاست حزب الله در مبارزه با مواد مخدر در لبنان

به گزارش بلاگ پو، حزب الله در منطقه دوم خود در نبطیه یک کمپین مبارزه با مواد مخدر راه اندازی نموده که در آن انواع اقدامات پیشگیرانه در مقابله با اعتیاد و ارائه خدمات برای درمان افراد معتاد صورت می گیرد.

سیاست حزب الله در مبارزه با مواد مخدر در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الاخبار،منطقه دوم حزب الله و اداره بهداشت در شهر نبطیه لبنان٬ مرحله چهارم از کمپین پیشگیری از مواد مخدر را با شعار مواد مخدر یک دشمن دیگر است شروع می نماید. این کمپین در حال مبارزه با شیوع مواد مخدر در مناطق روستایی است.

این کمپین در سال 2017 در مناطق نبطیه، الزهرانی، صیدا، بقاع غربی ومرجعیون راه اندازی شد. در این میان اداره بهداشت با مشارکت و همکاری با شهرداری ها،انجمن ها و مراکز وزارت امور اجتماعی و هیئت امان زمان (عج)٬ مسئول اجرایی این کمپین است. ده ها پزشک٬ داروساز٬ کارشناس٬ مددکار اجتماعی٬ روانشناس و روحانی و داوطلب دانشگاهی به منظور ارائه خدمات در این کمپین آموزش دیده اند.

هشام حسنمدیر اداره بهداشت در منطقه دوم حزب الله اظهار داشت که یکی از بارزترین انگیزه های راه اندازی این کمپین٬ فراوان بودن موادمخدر و ارائه آن با قیمت بسیار ارزان در اشکال مختلف مانند قرص و قلیان و نوشیدنی ها است. وی افزود که بیشترین ابزار ترویج تبلیغات مواد مخدر در روستاها٬ کافه ها و قهوه خانه هایی است که افراد معتاد به ویژه جوانان و زنان را جذب می نماید.

طی سه سال گذشته٬ این کمپین در چندین سطح از جمله سخنرانی های آموزشی٬ تئاتر تعامل فردی٬ تبلیغات آموزنده در خیابان ها و بازدید از خانه حدود 7 هزار فرد معتاد٬ فعالیت نموده است.

دستور کار مرحله چهارم از این کمپین در سال 2020 شامل یک نمایشگاه شبیه سازی شده در دانشگاه ها و مدارس است. کمپین مذکور در این مرحله در چارچوب آموزش و رشد مهارت های زندگی برای بچه ها و تقویت شخصیت آنها در مقابله با مواد مخدر عمل می نماید.

علاوه بر آن٬ کمپین مذکور در این مرحله به تشکیل یک تیم مشاوره برای پیگیری شرایط مبتلایانی که معالجه شده و به خانه خود بازگشته اند پرداخته تا از گرفتاری مجدد آنها در دام اعتیاد جلوگیری کند.

از جمله ماموریت های مهم مرحله چهارم این کمپین٬ تشکیل کمیته شاخص های کنترل اعتیاد و آموزش داوطلبان زن و مرد برای مهارت آموزی برای نظارت بر شرایط اعتیاد قبل از تشدید آن است.

این کمپین امیدوار است تا با منطقه آموزشی در نبطیه به منظور هماهنگی با اساتید و مشاوران مدرسه همکاری بیشتری داشته باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19503

به "سیاست حزب الله در مبارزه با مواد مخدر در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست حزب الله در مبارزه با مواد مخدر در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید