سوژو در یک نگاه

به گزارش بلاگ پو، سوژو یکی از شهرهای چین است و از مقاصد با اهمیت گردشگری در این کشور محسوب می شود. باغ فرماندار فروتن، باغ لینگرینگ، موزه ابریشم سوژو و پارک آبی سوژو از دیدنی های سوژو به شمار می فرایند.

سوژو در یک نگاه

سوژو (Suzhou) یکی از شهرهای بزرگ استان جیانگسو در کشور چین، قاره آسیا است. این شهر که در شرق کشور واقع شده است، با چانگژو، شانگهای، نانتونگ، ووشی و هانگژو همسایه است.

جمعیت سوژو 10.6 میلیون نفر و مساحت آن، 8 هزار کیلومتر مربع است. دین اکثر ساکنان سو ژو را بودیسم و تائویسم تشکیل می دهد و اقلیت کوچکی از جمعیت شامل مسلمانان و مسیحیان می شود. هرچند زبان رسمی سو ژو، چینی ماندارین است؛ اما بخشی از بومیان شهر با گویش سوژویی صحبت می کنند.

شهر سوژو مانند دیگر شهرهای کشور چین زیر نظر حکومت مرکزی اداره می شود. جمهوری خلق چین، حکومتی سوسیالیستی به شمار می رود. رئیس جمهور ریاست کشور را به عهده دارد و نخست وزیر در راس هیئت دولت که شامل وزرا می شود، قرار می گیرد. حکومت از 5 شاخه تشکیل شده است که با نام یوان شناخته می شوند: یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی که وظیفه آن کنترل عملکرد شاخه های حکومت است و یوان سنجش و گزینش که مسئول تایید و بررسی کیفیت کارکنان حکومت است.

در قرن نوزده میلادی، سو ژو بیش از هر چیز به تنوع بالای پارچه های ابریشمی و صنعت انتشار کتاب های چینی شهرت داشت. بعد از نخستین جنگ چین و ژاپن، سوژو اولین شهری بود که تجارت مستقیم را با تجار خارجی آغاز کرد. اروپایی های مقیم سوژو، اولین مدرسه چینی اروپایی را در سال 1900 و خط آهن سوژو-شانگهای را در سال 1906 افتتاح کردند. پیش از آغاز جنگ جهانی اول، نزدیک به 700 کارگاه ریسندگی ابریشم و کتان در این شهر مشغول به کار بود و تجارت برنج نیز در بهترین شرایط خود قرار داشت.

آب و هوای سو ژو نیمه گرمسیری مرطوب به شمار می رود. تابستان های گرم و مرطوب، و زمستان هایی سرد، ابری و نمناک دارد. بارش برف در زمستان ها به ندرت صورت می گیرد. متوسط دمای هوای در طول سال از 12.5 تا 19.9 درجه سانتی گراد تغییر می کند و بارش میانگین سالانه 1.1 هزار میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه بین المللی سانن شوفانگ در 22 کیلومتری شمال غرب شهر واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به پکن، بانکوک، سنگاپور و برخی شهرهای داخلی و خارجی دیگر برقرار است. سوژو 4 ایستگاه اصلی قطار دارد که این شهر را با خط آهن و قطارهای متعدد به شهرهای پکن، شانگهای، نانجینگ، ووشی، چانگژو و برخی دیگر شهرها وصل می کند. تعدادی از سرویس های ایستگاه های قطار، تندرو است. برای جابجایی های درون شهری می توانید از اتوبوس، ترموا، مترو، تاکسی، تاکسی های موتوری، تاکسی های سه چرخه و دوچرخه استفاده کنید.

گلدوزی های سو ژو، پارچه های ابریشم، چراغ های بادی، چای، بادبزن های چوب صندل و قلم موهای سوژو از سوغاتی های این شهر به شمار می فرایند. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید میدان تایمز (Times Square shopping mall) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های سوژو می توان به موزه سوژو (Suzhou Museum)، باغ مدیر فروتن (Humble Administrators Garden)، تایگر هیل (Tiger Hill)، باغ جنگلی شیر (Lion Forest Garden)، شهر تونگلی (Tongli Town)، باغ لینگرینگ (The Lingering Garden) و خیابان شانتانگ (Shantang Street) اشاره کرد.

دیگر دیدنی های سوژو شامل تایگر هیل پاگودا (Tiger Hill Pagoda)، معبد هانشان (Hanshan Temple)، موزه ابریشم سوژو (Suzhou Silk Museum)، موزه باغ سوژو (Suzhou Garden Museum) و پارک آبی سوژو (Suzhou Water Park) می شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: کجارو / tripadvisor.com / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15714

به "سوژو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوژو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید