سه طرح برتر انیمیشن به بازار محتوای روسیه راه خواهند یافت

به گزارش بلاگ پو، دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی 2 گفت: در رویداد رویازی 2 که در روز های 25 و 26 آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می گردد، سه طرح برتر این رویداد در بازار محتوای روسیه ارائه خواهد شد.

سه طرح برتر انیمیشن به بازار محتوای روسیه راه خواهند یافت

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، علی کاشفی پور، دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی 2 در نشست خبری رویداد رویازی 2 (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، اظهار کرد: هر گاه در حوزه فرهنگ حرفی به میان می آید اقتصاد نیز در کنار آن واقع شده است؛ به گونه ای که امروز در دنیا مسئله انیمیشن سازی نقش مهمی در اقتصاد آن ها داشته؛ به نحوی که علاوه بر ساخت یک انیمیش سایر بخش های آن نیز درآمدزا هستند.

کاشفی پور در همین خصوص ادامه داد: به طور مثال کاراکتری مثل باب اسفنجی چندین سال است در حوزه انیمیشن سازی فعال است و جالب اینکه فروش محصولات جانبی آن درآمد بیشتری نسبت به فروش خود انیمیشن داشته است.

دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی 2 اضافه کرد: در ایران بیش از 5 دهه است که انیمیشن فراوری می کنیم، اما تجربه های متفرقه بسیاری داشتیم و در کاراکترسازی معمولا پیروز نبودیم؛ به طوری که نهایتا یک کاراکتر انیمیشنی ده سال بیشتر دوام نمی آورد آن هم بنا به ذوق تهیه کننده اگر اقدامی انجام داده باشد.

وی توضیح داد: در رویازی سال جاری به طور جدی به دنبال مسئله کاراکترسازی هستیم؛ به طوری که با سنجش بازار به این نتیجه رسیدیم بخش های مختلفی مثل فراوری لوازم التحریر، پوشاک و مد گروه هایی هستند که به کاراکتر های انیمیشنی علاقه نشان داده اند و امکان تجاری سازی آن نیز وجود دارد.

دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی 2 تاکید نمود: از آنجا که برنامه داشتیم تا مسئله کاراکترسازی به رویداد رویازی اضافه گردد به همه تیم ها فراخوان دادیم و از گروه های علاقه مند تقاضا کردیم تا طرح های خود را ارسال کنند که در نهایت 12 تیم ثبت نام کردند و برای ما این یک رقم خوب به حساب می آید.

وی توضیح داد: هفته آینده کارگاه دو روزه ای خواهیم داشت که در 8 سرفصل خواهد بود و مدرسانی از کشور روسیه در آن حضور دارند.

کاشفی پور گفت: امیدواریم حاصل این دوره که در آن به مباحث اقتصاد، بازاریابی و مالکیت فکری پرداخته می گردد برای مالی شدن انیمیشن کشور مثمرثمر باشد.

دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی 2 گفت: شرکت کنندگان در این دوره یک کاراکتر ارایه خواهند کرد و روز سه شنبه با همین موضوع پیک کاراکتر برگزار می گردد و با همین هدف دست اندرکاران صنایع نشر، پوشاک، مد و لباس، لوازم التحریر، مبل و لوازم منزل به این مراسم دعوت شده اند تا به صورت تخصصی با حوزه کاراکتر آشنا شوند.

وی تاکید نمود: کار کاراکترسازی در کشور تازه شروع شده و با هدف توسعه این بخش تصمیم داریم تا خاتمه سال چند دوره در حوزه کاراکترسازی برگزار کنیم.

کاشفی پور اظهار داشت: با توجه به اینکه این رویداد هفته اینده شروع می گردد، امیدواریم اتفاقات مهمی در این بخش از صنایع خلاق رخ دهد.

لازم به ذکر است، رویداد رویازی 2 (پیچ بزرگ تهران) در روز های دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور بازیگران مختلف عرصه انیمیشن سازی و صنایع خلاق برگزار می گردد و سه طرح برتر این رویداد در بازار محتوای روسیه که سال آینده در کشور روسیه برگزار می گردد، ارائه خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17438

به "سه طرح برتر انیمیشن به بازار محتوای روسیه راه خواهند یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه طرح برتر انیمیشن به بازار محتوای روسیه راه خواهند یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید