سروش رفیعی: این پرسپولیس بیشتر از همیشه تیم است

به گزارش بلاگ پو، عادی نگاه نکنیم. یک اتفاق بسیار تاریخی است. باید به آن افتخار کنیم و حواسمان باشد که پرسپولیس الان در چه جایگاهی است. خلاصه که به این تیم برسیم.

سروش رفیعی: این پرسپولیس بیشتر از همیشه تیم است

به گزارش خبرنگاران ، سروش حالا پیراهن قرمز پرسپولیس را پوشیده، اگرچه هنوز بازیکن رسمی پرسپولیس نیست و در فینال آسیا هم نقشی نخواهد داشت. او حالا به رویایش دوباره نزدیک شده و خیلی زود باید ستاره پرسپولیس باشد. اما هنوز چند مسئله حل نشده با فولاد دارد که آنها را می شکافد و بعد می رود سراغ رویا، سراغ پرسپولیس.

سروش رفیعی هافبک پرسپولیس در حاشیه تمرین این تیم درباره جدایی از فولاد و اتفاقات اتفاق افتاده در این باره، گفت: من قرارداد یک ساله با فولاد داشتم. علی رغم اینکه قرارداد من یک ساله بود، اما این قرارداد به شرایط من ارتباط داشت و بندی برای جدایی در نیم فصل داشتم. فکر می کنم این قضیه باز شده که چه اتفاقی افتاده است. دوست داشتم ابتدا مسئولان فولاد به رسم احترام حرف بزنند و از زبان آنها این موضوع را بشنویم و آنها ماجرا را بگویند. مهم ترین موضوع برای من این بود که مردم خوزستان که 5 سال خوب با آنها داشتم، ذهنیت بدی نسبت به این قضیه نداشته باشند. دوست دارم اکنون آقای رضایی مدیرعامل یا هر فردی که در این باشگاه مسئولیت دارد، در این باره صحبت کند.

درباره سروش این ذهنیت وجود داشت که نیم فصل برای فولاد بازی کرد اما حواسش به پرسپولیس بود. سروش اینطور پاسخ می دهد: این موضوع فقط در کشور ما وجود دارد. اکنون در همه جهان این اتفاقات رخ می دهد و بازیکنان و مربیانی هستند که می دانند سال بعد کجا هستند و کار خود را انجام می دهند و این حرفها خنده دار است. وقتی یک بازیکن حرفه ای باشی، دوست نداری از نظر ارزشی، شخصیتی و فنی خودت را پایین تر از دیگران ببینی. قبلا نیز این را گفته ام که من به فولاد دیر اضافه شدم. بدنسازی ابتدای فصل خیلی مهم است و من آسیب دیدگی جزئی داشتم و نتوانستم خیلی فشار بیاورم و به همین دلیل چند هفته اول نتوانستم خوب کار کنم. با این وجود فولاد در 6 هفته اول مسابقات، 8 امتیاز کسب نموده است. در ادامه روند کار و در بازی های بعدی فولاد 2 امتیاز کسب نموده است. کادرفنی قبلی و در زمان حضور من، تیم نتایج بدی نگرفت و خیلی از تیم های بزرگ این امتیاز را نداشتند. بعد از هفته ششم تیم ما یک بازی جام حذفی برابر تیم دسته دومی داشت و من بازی سپاهان را از دست دادم و فردای آن روز من در تمرین حضور داشتم. داستان از این قرار بود که بازی سایپا انجام شد و من کامل بازی کردم و دقیقه 90 تعویض شدم. من با سرمربی صحبت کردم و اجازه گرفتم که چون در زمان تعطیلات بودیم، من چند روز بیشتر از بقیه استراحت کنم و وضعیت مچ من بهتر گردد. به قطر سفر کردم و می دانستم یکی از بهترین مراکز پزشکی جهان در قطر است و منچستر یونایتد نیز به این مرکز می رود. وقتی می توانستم از این مرکز استفاده کنم، به مسئولان باشگاه گفتم به این مرکز می روم و با هزینه خودم درمان می شوم. پزشکان در ایران به من گفتند آسیب دیدگی من یک تا دو ماه زمان می برد اما در قطر به من گفتند این زمان را نمی برد. نکته ناراحت نماینده برای من این است که من به مسئولان باشگاه فولاد خیلی رک و واضح گفتم و قسم خوردم که شما بعد از 6 مسابقه به من پول ندادید اما اگر مصدومیت من بیشتر از یک ماه طول کشید، من قراردادم را فسخ می کنم و یک ریال نیز نمی خواهم و هیچ مطالبه ای از گذشته نیز به من پرداخت نکنید. من 6روز قطر بودم و بعد از بازی سپاهان در تمرین حضور داشتم. به مربی نیز گفتم برای بازی ماشین سازی روزی دو نوبت تمرین می کنم تا دقایقی به تیم یاری کنم اما مربی گفت لازم نیست و برای بازی بعدی آماده باش. من قرار بود برابر پدیده در جام حذفی بازی کنم اما مسائل از آنجا آغاز شد و من سر تمرین بودم که فهمیدم باشگاه فولاد نامه فسخ من را به فدراسیون فوتبال زده است. این بند در قرارداد من بود که اگر بدون مجوز کشور را ترک کنم، باشگاه می توانسته قرارداد من را فسخ کند. من تنها یک مجوز از مدیرعامل نداشتم. سرمربی تیم، پزشک و معاون تیم اما در جریان سفر من بودند. مگر اینجا کلاس نقاشی است که من بدون مجوز خارج شوم؟ من به آنها گفتم که اگر نتوانم بازی کنم، یک ریال از شما دریافت نخواهم کرد در شرایطی که قرارداد خوبی داشتم.

برسیم به قرارداد دلاری. سروش درباره اینکه قراردادش به دلار بوده یا خیر، گفت: بله قراردادم به دلار بوده. بعد از اینکه برگشتم و قرارداد را فسخ نموده بودند، بسیار ناراحت شدم از این نوع رفتار. چون من اطلاع نداشتم و فسخ قراردادم را به وسیله یک غریبه ای که در باشگاه نبوده، از بیرون به من اطلاع دادند. حتی به من نگفتند فسخ شده. به من گفتند فولاد تو را نمی خواهد. من هم گفتم پس روال طبیعی را انجام دهند. بعد فهمیدم فسخ قرارداد به این دلیل بوده که مسئولان باشگاه فولاد تصمیم گرفتند من را در یک منگنه قرار بدهند که قرارداد دلاری به ریالی تبدیل گردد. این قضیه یک مقدار طول کشید و من از این بابت ناراحت شدم. با همه این اوصاف دیدم که 7 بازی مانده تا خاتمه نیم فصل و جام حذفی را هم داشتیم. به همین دلیل گفتم من دوست دارم فوتبال بازی کنم. الان هم مصدومیتم کاملا رفع شده و سرحال هستم. خود شما هم دیدید که از وقتی به تمرین پرسپولیس آمدم، خدا را شکر بدون مشکل در تمام جلسات تمرین کردم. آنجا هم در ذهنیت سرمربی تیم بودم که کار کنم و به میدان بروم. به خاطر اینکه گفتم دوست دارم بازی کنم، قراردادم را به ریال تبدیل کردم و گفتم اشکالی ندارد. البته اختلاف قیمت ریالی باشگاه فولاد با من زیاد بود که در نهایت من یک نکته را به مدیر عامل باشگاه فولاد گفتم. گفتم با همه اوصاف، از چیزی که شما می خواهید کمتر می گیرم و حتی به هر شکلی که دوست داشتید پول را به من بدهید. ولی یک شرط دارد. باید شفاف مصاحبه کنید و داستان را بگویید. بگویید چه اتفاقی افتاده و ما چرا قرارداد سروش را فسخ کردیم، چرا 20 درصد جریمه اش کردیم، چرا می خواهیم دلاری را به ریالی تبدیل کنیم و چقدر می خواهید به من بدهید. اما ایشان قبول نکرد. من هم سر همان پولی که می خواستم ایستادم و به توافق هم رسیدیم. حتی من هم با تیم به مشهد رفتم ولی به خاطر نامه ای که باشگاه فولاد برای فسخ قرارداد من زده بود و کارهای اتوماسیون آن صورت گرفته بود، باید این باشگاه دوباره از فسخ قبلی صرف نظر می کرد و نامه دوباره می زد. به همین دلیل من نتوانستم در مشهد تیم را همراهی کنم.

رفیعی در مورد حسرت حضور نداشتن در بازی های حساس آسیایی پرسپولیس گفت: صد البته که هر بازیکنی که اصلا پرسپولیسی هم نباشد، دوست دارد در چنین رقابتی یعنی فینال باشگاه های آسیا حضور داشته باشد و یک افتخار و خاطره داشته باشد. اما من نه در این قضیه، که در هیچ موردی حسرت نخوردم و نمی خورم چون همیشه این اعتقاد را داشته ام که هر تصمیمی در هر جایگاهی گرفته ام، انتخابم بوده و با فکر و قلبم بوده است. من قبلا هم گفته ام در تایمی که از پرسپولیس جدا شدم، اگر هزار دفعه دیگر هم اتفاق بیافتد، در آن موقع خاص با توجه به شرایط و موقعیت زندگی و خانواده ام، آن تصمیم را می گرفتم. ولی الان هم درست است که در این بازی حضور ندارم، اما مثل هر ایرانی افتخار می کنم که تیم پرسپولیس در این موقعیت واقع شده است و بسیار امیدوارم که این تیم انشالله قهرمان آسیا می گردد.

این بازیکن در پاسخ به سوالی درباره آمادگی پرسپولیس برای افتخار آفرینی گفت: دقیقا همینطور است. من فکر می کنم این پرسپولیس از همیشه تیم تر است. وقتی تیم با دست بسته و شرایط سخت به اینجا می رسد، یعنی از همه زمان ها تیم تر است. کوشش بچه ها ستودنی است و من لذت می برم و افتخار می کنم. با اینکه الان قراردادی با پرسپولیس ندارم و آقای گرشاسبی و آقای برانکو محبت کردند اجازه دادند به عنوان مهمان با پرسپولیس تمرین کنم و کنار رفیقانم باشم، دارم از نزدیک می بینم که این تیم فوق العاده کار می نماید و زحمت می کشد. خواهش می کنم مردم و مسئولان قدر این تیم را بدانند، مخصوصا آنها که باید این تیم را حمایت نمایند. من واقعا اینجا هستم و دارم در این چند روزه می بینم. مسائل بسیاری هست از کوچکترین مسائل گرفته تا مسائل اصلی و بزرگ که از نظر مالی متاسفانه با کمترین توقعات، به حقوق معمول خود نرسیده اند. امیدوارم قدر این لحظات را بدانند. پرسپولیس دو سال است که قهرمان می گردد، در آسیا به این مرحله می رسد و الان به فینال رسیده است و بسیار امیدوار هستم که قهرمان گردد. به این ها عادی نگاه نکنیم. یک اتفاق بسیار تاریخی است. باید به آن افتخار کنیم و حواسمان باشد که پرسپولیس الان در چه جایگاهی است. خلاصه که به این تیم برسیم.

سروش در خاتمه درباره شرایط بازی فینال در ژاپن و مسائل فاصله زمانی دو کشور گفت: این اختلاف ساعت ها همیشه برای ما مشکل ساز بوده و به خاطر همین قضیه هم هست که تیم زودتر به ژاپن می رود. یکی از دلایل جدا شدن غرب و شرق توسط ای اف سی همین مسئله است. ولی من فکر می کنم دیگر برای پرسپولیس فرقی ندارد. برای هیچ تیمی فرق ندارد. وقتی شما به این مرحله رسیدی، تفاوتی ندارد با چه تیمی روبرو می شوی. شما فینالیست آسیایی. فکر می کنم همه آسیا به پرسپولیس، سبک فوتبالش، قدرتش و هوادارانش وشور و هیجانی که در این تیم هست احترام می گذارند. به نظر من السد خیلی قوی تر از تیم ژاپنی بود. هم السد و هم الدحیل جزو بهترین های آسیا بودند، السد که بهترین بود. وقتی ما بهترین تیم آسیا را حذف کنیم، یعنی می توانیم قهرمان هم بشویم.

9

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2484

به "سروش رفیعی: این پرسپولیس بیشتر از همیشه تیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروش رفیعی: این پرسپولیس بیشتر از همیشه تیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید