سال 2050 ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان می شود

به گزارش بلاگ پو، مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: یکی از مهمترین موضوعات کنونی کشور، بحث افزایش جمعیت است؛ 20 سال دیگر، جمعیت ایران اگر با نرخ رشد کنونی پیش برود، پیرتر از کشورهای اروپایی و کانادا و یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.

سال 2050 ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ محمد اسماعیل اکبری اظهار کرد: 20 سال دیگر، جمعیت ایران اگر با نرخ رشد کنونی پیش برود، پیرتر از کشورهای اروپایی و کانادا خواهد بود و در سال 2050، ایران یکی از پیرترین کشورهای دنیا خواهد بود و فرزندانی که امروز به دنیا می آیند، وقتی به سن 30 سالگی می رسند، باید خانواده پدر و مادر و حتی پدران و مادربزرگ های خود را اداره کنند و هزینه های سربار خانوار افزایش پیدا می کند.

وی شرح داد: ممکن است جوانان عنوان کنند که شرایط ازدواج سخت شده است که دلیل آن هم سختگیری خانواده ها است و مبنا، زندگی و حیات است و زندگی تعریفی به غیر از تولید مثل ندارد. انسان نمی تواند ازدواج نکند چون زن به مرد و مرد به زن نیاز دارد.

مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به نقش موثر رسانه ها در آگاهی رسانی به جامعه برای افزایش جمعیت و فرزندآوری، یادآور شد: بنده در حوزه سرطان فعالیت دارم و از نظر علمی ثابت کرده ایم که کمترین تعداد فرزندی که می تواند از سرطان ها پیشگیری کند، 3 فرزند است.

اکبری افزود: محور حرکت همه رفتارهای سالم باید خانواده باشد و در همه محیط ها باید آموزش ارائه شود اما عمل باید در خانواده شکل گیرد و اگر می گوییم مقدار مناسب نمک مصرف کنید، باید در خانواده این رفتار شکل گیرد و وقتی می گوییم حداقل فرزند برای هر خانواده باید 3 فرزند باشد و طول دوران شیردهی 2 سال باشد، این رفتارها باید در محیط خانواده شکل گیرند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10599

به "سال 2050 ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2050 ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید