ساخت و ساز های پایتخت روی گسل های فعال

به گزارش بلاگ پو، نژاد بهرام با تأکید بر جانمایی غلط ساخت و ساز ها در پایتخت گفت: نقشه راهی برای ساخت و ساز در شهر تهران وجود ندارد.

ساخت و ساز های پایتخت روی گسل های فعال

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره اهمیت نقشه برداری ساختمان در نظام مهندسی کشور گفت: شهر تهران بر روی گسل قرار گرفته است، به همین دلیل پایتخت همواره به نقشه برداری مداوم نیاز دارد.

او با اشاره به مخاطرات طبیعی موجود در پایتخت اضافه نمود: تهران همواره با پدیده سیل، زلزله و فرونشست زمین هرو به رو است و این مخاطره ها موجب توجه بیشتر به اهمیت بالای نقشه برداری در پایتخت و جای گذاری صحیح ساخنمان ها می شود.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در پایتخت با مشکل ایمنی ساختمان روبرو هستیم، گفت: به همین دلیل باید در نظام مهندسی کشور به موضوع نقشه برداری توجه ویژ ه شود و نکته قابل تأمل این است که تا به امروز به ایمنی و جانمایی زیرساخت ها اهمیتی داده نشده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نژادبهرام تأکید کرد: باید دید که گره کار کجاست که نمی توانیم ظرفیت های موجود را فعال کنیم، من از کارشناسان در این حوزه می خواهم که برای حل این مشکل اگر نیاز به تهیه لایحه و یا طرحی است، آن را به شورا اعلام کنند، زیرا کارکرد ما در شورای شهر تهران در همین حوزه است.

سررشته نما و معماری در تهران گم شده است / بساز و بفروش های ما ساختمان سازی بلند نیستند

او با اشاره به اهمیت نقشه برداری در اصول ایمنی ساخت و ساز اضافه نمود: نقشه برداری مهمترین اصل ساخت و ساز در پایتخت است، زیرا نقشه برداری جانمایی ساختمان را انجام می دهد و به علت آن که نقشه راهی در این راستا وجود ندارد، بیشتر ساخت و ساز های ما روی گسل انجام می شود.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تأکید کرد: چگونه می توانیم از توسعه شهری صحبت کنیم، وقتی اصول ایمنی آن رعایت نمی شود. باید به این نکته توجه داشت که شهر تهران به علت ویژگی های جغرافیایی همواره با مخاطراتی چون سیل، زلزله و فرونشست زمین روبرو است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11707

به "ساخت و ساز های پایتخت روی گسل های فعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و ساز های پایتخت روی گسل های فعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید