ساخت سد باغان روان آب های منطقه را مهار می نماید

به گزارش بلاگ پو، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: ساخت سد باغان موجب مهار روا ن آب های منطقه و استفاده بهینه آن در زمینه های آشامیدنی و صنعت می گردد.

ساخت سد باغان روان آب های منطقه را مهار می نماید

به گزارش از ، علی درویشی در حاشیه بازدید از کارگاه سد باغان، این سد را یکی از مهمترین طرح های عمرانی استان بوشهر نامید و اضافه کرد: با توجه به وضعیت منابع مالی پیش بینی و تامین شده، این طرح پیشرفت و سرعت اجرای خوبی دارد.

وی ادامه داد: با انجام پیگیری های مستمر و فعال سازی فاینانس آن، سد باغان طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در تلاشیم با رایزنی مستمر با سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه کامل و هزینه LC برای فاینانس این طرح تامین گردد.

ساختگاه سد مخزنی و خط انتقال باغان در نزدیکی روستای سرچشمه در شهرستان جم، و در فاصله 180 کیلومتری مرکز استان بوشهر واقع شده است.

سد باغان با حجم مخزن 32 میلیون متر مکعب و حجم آب 16 میلیون متر مکعب به عنوان یکی از طرح های حیاتی استان به ویژه برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم، آب صنایع مستقر در منطقه به ویژه پالایشگاه گاز فجر جم و تامین حق آبه های کشاورزی پایین دست در شهرستان های جم و دشتی به شمار می رود.

ساخت این سد بتنی با ارتفاع 56 متر و طول تاج 311 متر سال 95 شروع شده است.

سد باغان علاوه بر یاری به تعادل بخشی سفره آب زیر زمینی دشت های جم، ریز و باغان با جایگزینی برداشت بی رویه از سفره آب زیر زمینی با منبع سطحی مطمئن، می تواند باعث توسعه گردشگری و رونق مالی نقاط محروم دو شهرستان هم گردد.

کارشناسان می گویند اگر این سد ساخته نگردد، سالانه 24 میلیون مترمکعب آورد حوضه باغان بدون هیچ گونه استفاده ای به رودخانه مُند و از آنجا به خلیج فارس می ریزد.

ک

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6358

به "ساخت سد باغان روان آب های منطقه را مهار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سد باغان روان آب های منطقه را مهار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید