روستایی با چشم انداز اروپایی اما با بوی زباله چالوس!

به گزارش بلاگ پو، سینوا روستایی در بخش مرکزی شهرستان چالوس با چشم اندازی زیبا و لذت بخش واقع شده است اما در پشت این ظاهر زیبا و دل انگیز، محرومیت و مسائل موج می زند.

روستایی با چشم انداز اروپایی اما با بوی زباله چالوس!

سینوا یکی از روستاهای بخش مرکزی چالوس محسوب می گردد که به لحاظ قرار دریافت در جهت جاده چالوس به مرزن آباد دارای یک چشم انداز بسیار زیبایی همچون نقاط گردشگری و سرسبز اروپایی است و بنا بر آنالیز های صورت گرفته یکی از مرتفع ترین روستاهای بخش مرکزی چالوس نیز به حساب می آید.

این روستا با وجود چشم انداز زیبا و نعمت های خدادای، با مسائل فراوانی رو به رو است که آن را به یکی از روستاهای پردغدغه این بخش به حساب می آورند.

کمبود آب آشامیدنی، نامناسب بودن جاده داخل روستا، اجرا نشدن تعهد پیمانکار آزادراه چالوس - تهران به تعهدات خود در بهسازی بخشی از جهت روستا، بوی نامطبوع از مرکز دفن زباله چالوس و سایر مسائل موجب شده است، مردم این روستا با مسائل زیادی دست و پنجه نرم نمایند.

کاظم بابا کوهستانی، رئیس شورای اسلامی سینوا در گفت وگو با خبرنگاران، مهم ترین مشکل این روستا را عمل نکردن پیمانکاران آزادراه چالوس - تهران به تعهدات خود در ایجاد جاده در سینوا عنوان نمود و گفت: در سالیان گذشته ایجاد آزادراه چالوس تهران بخشی از جاده و جهت ورودی سینوا را از بین برد و به همین دلیل پیمانکاران آزاد راه قرار بود این جاده را به طول 800 مترمربع بازسازی نمایند اما تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی توضیح داد: ماشین حمل زباله روستا به دلیل فرسوده شدن از کار افتاده است و مجبوریم با پرداخت ماهی 2 میلیون تومان، از بخش خصوصی یاری بگیریم تا زباله روستا به محل دفن زباله انتقال یابد.

بوی آزار دهنده محل دفن زباله چالوس

رئیس شورای اسلامی روستای سینوا با بیان اینکه محل دفن زباله چالوس در جنگل روبروی این روستا و سینوا چشمه قرار گرفته است و این موضوع موجب آزار و اذیت اهالی این روستا و روستاهای اطراف شده است، به خبرنگار خبرنگاران گفته، مگس، حشرات موذی و بوی نامطبوع زباله و دود ناشی از سوزاندن آن همیشه موجب آزار و اذیت اهالی است و بارها این موضوع به گوش مسئولان رسید اما متاسفانه تاکنون کاری صورت نگرفت.

باباکوهستانی با اشاره به اینکه به علت قرار دریافت روستای سینوا بر روی ارتفاعات، وجود چندین پرتگاه و دره، نگرانی های زیادی را برای اهالی به همراه دارد، ادامه داد: نداشتن سالن ورزشی برای ایام فراغت و ورزش جوانان روستا از دیگر نگرانی ها است که اداره ورزش و جوانان چالوس بودجه لازم برای ساخت سالن در اختیار روستا قرار نمی دهد.

وی اظهار کرد: اشباع شدن قبرستان روستا از دیگر مسائلی است که در سینوا وجود دارد، به طوری که دیگر فضایی برای دفن اموات وجود ندارد و برای خرید زمین مجاور قبرستان احتیاج به بودجه است و منابع طبیعی هم در این زمینه و واگذاری زمین یاری کار نیست و مانع تراشی می نماید.

کمبود آب به شدت روستا را آزار می دهد

رئیس شورای اسلامی سینوا با بیان اینکه در زمان تعریض جاده میان روستا، چند تیر چراغ برق در وسط جاده باقی ماند که اداره برق برای جابه جایی این تیرها، همکاری نمی نماید افزود: مشکل کمبود آب آشامیدنی از مهمترین مسائل اهالی است و این مشکل در زمان تعطیلات و تابستان نمود بیشتری پیدا می نماید به طوری که ساعت های متوالی اهالی از داشتن آب محروم می شوند و مجبوریم با تانکر برای اهالی آب بیاوریم.

باباکوهستانی تاکید نمود: به لحاظ شرایط جغرافیایی این روستا دارد، بیشترین دره مربوط به سینواست چرا که در شیب واقع شده است و احتیاج به دیوار چینی دارد که فرمانداری، بخشداری، بنیاد مسکن و امور آب باید در این زمینه همکاری نمایند.

بازنگری در طرح هادی؛ احتیاج مبرم سینوا

وی با بیان اینکه طرح هادی مهم ترین مشکل روستا محسوب می گردد، گفت: قسمتی از خانه اهالی در خارج از بافت قرار گرفته است بنابراین برای افزایش حریم روستا احتیاج به بازنگری در طرح هادی است.

رئیس شورای اسلامی سینوا با اشاره به اینکه در این روستا خانه بهداشت وجود دارد اما امکانات زیادی ندارد، افزود: مشکل اصلی با منابع طبیعی است که دو نقشه قدیمی و جدید وجود دارد اما برای استعلام از نقشه قدیمی استفاده می نماید. همچنین کتابخانه روستا چند سال قبل کلنگ زنی شد اما به علت کمبود بودجه همچنان نیمه کاره باقی مانده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4222

به "روستایی با چشم انداز اروپایی اما با بوی زباله چالوس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی با چشم انداز اروپایی اما با بوی زباله چالوس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید