ربات ها بدون مسیریابی محموله را به مقصد می رسانند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، برای آنکه ربات ها بتوانند محموله های پستی را به در خانه برسانند، باید بتوانند آدرس و خانه فرد را به طور دقیق بیابند.

ربات ها بدون مسیریابی محموله را به مقصد می رسانند

در بیشتر موارد چنین فرایندی نیازمند جهتیابی دقیق مقصد قبل از آغاز فعالیت ربات است. اما انجام این عملیات در مقایس وسیع چالش برانگیز است.

به همین دلیل گروهی از مهندسان دانشگاه MITو شرکت فورد راه حلی یافته اند. آنها روشی ابداع نموده اند که به ربات ها یاری می نماید که به جای استفاده از نقشه، با یاری سرنخ هایی جهتیابی کند.

این سرنخ ها در کل مواردی شبیه درورودی خانه یا گاراژ هستند. می توان ربات ها را طوری آموزش داد تا متوجه شوند کدام جهت به پیاده رویی ختم می گردد که در ورودی مورد نظر آنها آنجا واقع شده است.

مایکل اورت یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه MITمی گوید: حتی اگر قرار باشد ربات بسته را در محیطی تحویل دهد که با آن آشنا نیست، احتمالا سرنخ هایی وجود دارد که مشابه آن در اماکن دیگر نیز رصد شده است.

این تکنیک از الگوریتم هایی استفاده می نماید که از قبل نیز وجود داشته اند و اطلاعات بصری را آنالیز و سرنخ هایی را در محیط معین می نماید، مانند پیاده رو.

محققان با استفاده از الگوریتم های موجود نقشه ای ساخته اند تا ربات بتواند در اطراف حرکت کند. اما نکته مهم در پروژه فعلی آن است که ربات ها می توانند درباره بهترین و دقیق ترین جهت تا مقصد تصمیم بگیرند.

محققان نتایج یافته های خود را در کنفرانس بین المللی ربات ها و سیستم های هوشمند در هفته جاری عرضه می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15169

به "ربات ها بدون مسیریابی محموله را به مقصد می رسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها بدون مسیریابی محموله را به مقصد می رسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید