راه اندازی سایت های گردشگری صنعت توریسم را در ایران گسترش می دهد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: وزیر سابق میراث فرهنگی و گردشگری ایتالیا گفت: راه اندازی سایت های گردشگری صنعت توریسم را در ایران گسترش می دهد.

راه اندازی سایت های گردشگری صنعت توریسم را در ایران گسترش می دهد

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، ماسیمو برای ظهر امروز در نخستین همایش علمی - راهبردی توسعه گردشگری ایران که در سالن همایش های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار گردید، اظهار کرد: امیدوار هستیم این همایش برای گردشگری ایران مفید باشد، ایران و ایتالیا 2 کشوری هستند که از لحاظ فرهنگی و تاریخی تفاهمات زیادی دارند و این تفاهمات سبب شده که حرکت های زیادی را در زمینه گردشگری به وجود آوریم.

وی اضافه کرد: تخت جمشید و به ویژه ارگ بم را می توان به عنوان دو نمونه بزرگ و با شکوه از همکاری معماران و باستان شناسان ایتالیایی و ایرانی دانست.

برای اظهار داشت: میراث فرهنگی تنها تاریخ را در برندارد بلکه پیشینه ایرانی ها نیز در اختیار این آثار است، باغ های ایرانی که 9 عدد آنها در یونسکو ثبت شده به واقع که در جهان بی نظیر هستند، شخصا موق شدم تا باغ شازده و حمام و باغ فین کاشان را از نزدیک مشاهده کنم و شاهد بودم که ایرانی ها با چه کیفیت خوبی از این باغ ها نگهداری می کردند، به طور قطع باغ های ایرانی نمونه شاخص کلمه پارادایس و یا همان بهشت است.

وزیر سابق میراث فرهنگی و گردشگری ایتالیا اعلام کرد: یکی از کارهای خوبی که در ایتالیا صورت گرفته این است که سازمان های میراث فرهنگی با یکدیگر ادغام شدند و وزارت میراث فرهنگی را تشکیل دادند، اقدام این سازمان ها سبب شده بر فرهنگ و توسعه ایتالیا تاکید زیادی گردد و همین امر سبب شده تا برای میراث فرهنگی خود ارزش بیشتری قائل شویم.

وی اضافه کرد: این ارزش گذاری برای فرهنگ و میراثمان که در ایتالیا وجود دارد می تواند برای ایران نیز مفید باشد، به طور قطع این حرکت و تعامل سبب می گردد تا یک پارادایم جدید به وجود آید و دیگر به گردشگری به عنوان یک مسئله تفریحی نگاه نگردد به طور قطع گردشگری فرهنگی می تواند جایگزین خوبی برای تکیه کردن به نفت باشد.

برای توضیح داد: توصیه می کنم که ایران هم مانند ایتالیا که هدف خود را از مقصدهای اصلی گردشگری اش برداشته است متمرکز کند به شکلی که ایران به تمامی و تک تک میراث فرهنگی خود تمرکز کند و تنها میراث فرهنگی شهرهای بزرگ را رشد ندهد.

وزیر سابق میراث فرهنگی و گردشگری ایتالیا با اشاره به چند نکته قابل توجه برای صنعت گردشگری ایران اعلام کرد: همیشه یک برنامه راهبردی برای توریسم خود داشته باشید و از تجربه متخصصان جهان نیز بهره ببرید، به گردشگری مذهبی و ورزشی و همچنین اکو توریسم و شاخه های آن توجه ویژه مبذول دارید.

وی اضافه کرد: خدمات را باید به سطح مناسبی از کیفیت رساند و همچنین دسته بندی توانمندی های موجود خود را در دستور کار خود قرار دهید، باید دانست که تاکید بر سرمایه گذاری و خلاقیت از جمله مفاهیم قابل اهمیت در صنعت گردشگری است، همچنین ایجاد سایت های گردشگری برای اینکه بتوان به خوبی نقاط ملموس و غیر ملموس ایران را به گردشگران نشان داد از نکات حائز اهمیت در صنعت گردشگری ایران است.

برای گفت: ایران می تواند از تمامی این نکات و با به کارگیری آنها یک الگوی مالی خوب برای خود ترسیم کند، ما نیز از آمادگی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با ایران و صنعت گردشگری آن اعلام می کنیم.

آ

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14305

به "راه اندازی سایت های گردشگری صنعت توریسم را در ایران گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سایت های گردشگری صنعت توریسم را در ایران گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید