دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل با معترضان عراقی

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد بیان کرد: نماینده ویژه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با معترضان عراقی دیدار کرد.

دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل با معترضان عراقی

به گزارش استفان دوجایک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: نماینده ویژه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با معترضان عراقی دیدار کرد.

وی اضافه کرد: جانین هنس پلاسخایرت، نماینده گوترش در این دیدار از معترضان عراقی خواست به رعایت قانون پایبند باشند. در مقابل، وی از دولت بغداد نیز خواست نهایت خویشتنداری را در مواجهه با معترضان از خود نشان دهد.

این مقام سازمان ملل تاکید نمود: برآورد ما این است که 6 میلیون و 700 هزار نفر در عراق به یاری های بشر محبت آمیز سازمان ملل در امسال میلادی نیاز دارند. اعتراضات در عراق و منع آمد و شد در این کشور می تواند یاری های ما به این کشور را محدود کند.

مبارزه با فساد، بهبود خدمات رسانی و افزایش اشتغال از جمله مطالبات عمومی معترضان عراقی است که از روز سه شنبه به خیابان ها آمده اند. بعضی از معترضان که به نظر می رسد مساله اصلی آنها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب است، کوشش نموده اند تظاهرات را به خشونت بکشند. درباره کشته های اعتراضات اخیر آمارهای مختلفی منتشر شده، بعضی منابع تعداد کشته شدگان را 27 نفر اعلام نموده اند.

شورای عالی مبارزه با فساد عراق با حضور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور هزار کارمند عراقی را به علت فساد و تضییع اموال عمومی برکنار کرد.

همچنین نخست وزیری عراق اظهار داشت گفت وگو با معترضان در این کشور را شروع نموده و قرار است خواسته های مشروع آن ها آنالیز گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12922

به "دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل با معترضان عراقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل با معترضان عراقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید