خصوصی سازی در خودروسازی در 3 مرحله

به گزارش بلاگ پو، وزیر صنعت از اجرای خصوصی سازی در صنعت خودرو سازی در 3 مرحله خبر داد.

خصوصی سازی در خودروسازی در 3 مرحله

به گزارش خبرنگاران، هیات واگذاری سوم خرداد ماه امسال سازمان خصوصی سازی را مکلف کرد سهام دولت در 2 شرکت بزرگ خودروسازی را بفروشدبه این ترتیب 14 درصد از سهام ایران خودرو و17 درصد از سهام سایپا برای فروش عرضه خواهد شد. با این حال سازمان خصوصی سازی می گوید سهام این 2 شرکت فعلا قابل واگذاری نیست زیرا سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در قبال دریافت وام سهام این 2 شرکت را در بانک وثیقه کرده است، بنابر این به نظر می رسد برنامه واگذاری سهام این دو شرکت امسال قابل اجرا نخواهد بود.

اما آن طور که دیروز وزیر صنعت اعلام کرد برنامه خصوصی سازی در شرکت های خودرو سازی در 3 گام و در طول سال های 98 تا 99 انجام خواهد شد. در گام اول قرار است این دو شرکت بخشی از املاک خود را به قیمت 1000 میلیارد تومان بفروشند و آن را به بدنه تولید تزریق کنند، درمرحله بعد بخشی از سهام شرکت های زیرمجموعه این 2 خودرو ساز فروخته شود و در نهایت سهام متعلق به دولت در این 2 شرکت فروخته خواهد شد.

  • شرط واگذاری سهام خودروسازها

علی اشرف پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی گفت: سهام برخی شرکت ها از جمله خودروسازها، در وثیقه است و واگذاری آن ها به زمینه سازی نیاز دارد. پوری حسینی توضیح داد: ایدرو، برای انجام پروژه ویژه ای، تسهیلات و وام دریافت کرده و درقبال آن، سهام خود در ایران خودرو و سایپا را وثیقه کرده است. به گفته او ایدرو می تواند برای فک این سهام، جایگزین معرفی کند.

او توضیح داد: مادامی که ایدرو سهام خود در ایران خودرو و سایپا را آزاد نکرده این سهام در وثیقه است امکان برگزاری مزایده وجود ندارد. او تاکیدکرد: در واقع انتشار آگهی خصوصی سازی برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا مشروط برفک وثیقه این شرکت هاست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9331

به "خصوصی سازی در خودروسازی در 3 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خصوصی سازی در خودروسازی در 3 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید