خراسان رضوی به یکی از مقاصد قاچاق در زمینه پوشاک تبدیل شده است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: به بیان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه 45 درصد از وظایف اقتصادی کشور در استان بر عهده سازمان صمت است و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از صاحب نظران هستیم.

خراسان رضوی به یکی از مقاصد قاچاق در زمینه پوشاک تبدیل شده است

محمدرضا مس فروش، در نشست هم اندیشی به منظور مصاحبه جهت برگزاری دومین نمایشگاه پوشاک، نساجی، منسوجات خانگی و صنایع وابسته در اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: اینکه بخشی از مسائل را ناشی از بخش دولتی بدانیم درست است و مطالبی که توسط دوستان ارائه می شود با دل سوخته بیان می شود.

وی شرح داد: پوشاک اهمیت زیادی دارد و ما تاکنون فرصت را از دست داده ایم و کشورهای همسایه در این زمینه از ما سبقت گرفته اند و استان خراسان به عنوان مقصد قاچاق کشورهای دیگر تبدیل شده است.

وی افزود: قیاس کشور ترکیه و ایران در زمینه نساجی مناسب نیست بلکه ما باید کشور را با کشورهای مشابه مقایسه کنیم تا نقاط ضعف موجود شناسایی شود، واحدهای صنفی زیادی در استان وجود دارد و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. صنعت نساجی قابلیت های زیادی دارد و ما باید غفلت های ایجاد شده را جبران کنیم.

در ادامه محمدجواد محبی، مدیرامور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار کرد: برای دریافت بودجه در زمینه برگزاری نمایشگاه باید رویدادها در تقویم نمایشگاه ثبت شود. در نمایشگاه امسال پایین ترین قیمت برای صنعت پوشاک و نساجی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هزینه های برگزاری نمایشگاه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. امسال در نظر داشتیم که سالن فردوسی را برای این بخش در نظر بگیریم اما به دلیل مسائلی که همه از آن اطلاع دارند سالن مفاخر در نظر گرفته شده است.

مدیرامور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد در واکنش به درخواست رئیس کمیسیون صنعت اتاق مبنی بر واگذاری چند بیلبورد رایگان به این بخش برای تبلیغ نمایشگاه شرح داد: تمامی بیلبوردها به مزایده گذاشته می شود و تنها چند بیلبورد در اختیار روابط عمومی شهرداری است که مطالبه شما را به ایشان منعکس خواهیم کرد.

در بخش دیگری از این نشست محمود بنا نژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: در بخش خصوصی عادت کرده ایم نتیجه سرمایه گذاری اجرا شده را در یک زمان معین برداشت کنیم، به نظر بنده این الگویی برای دوستان در دولت است تا متوجه شوند که برای رسیدن به نتیجه کار باید صبر کنند.

وی افزود: در بسیاری از حوزه های مالیاتی و تامین اجتماعی این فرایند وجود ندارد و فرد در ابتدای فعالیت خود باید به تمام بخش ها پاسخگو باشد و در این راستا امیدواریم در زمینه اصلاحاتی که در حال انجام می شود قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده نیز اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حوزه پوشاک مزیت نسبی خوبی نسبت به دیگر بخش ها دارد و باید به صورت ویژه از این بخش حمایت شود. ما باید برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برنامه ریزی کنیم، به عنوان مثال صنعت فولاد با هزینه زیادی ایجاد می شود اما می توان این هزینه را در صنعت پوشاک با سرمایه گذاری و اشتغال بیشتر ایجاد کرد.

بنانژاد شرح داد: در حوزه مد و لباس ضعف وجود دارد و در کمیسیون صنعت اتاق باید کارگروه فرهنگی برای فعالیت در زمینه مد و فشن ایجاد شود. مد ایران کپی از کشورهای خارجی است و با فرهنگ ما سازگاری ندارد بنابراین کارگروه فرهنگی باید مطابق با سلیقه و فرهنگ کشور مد را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در حوزه نمایشگاه همه واقف هستیم که باید تخصصی باشد اما معمولا به سمت عرضه محصولات سوق داده می شود و از ماموریت اصلی خود دور می ماند. یکی دیگر از دغدغه های تولیدکنندگان برای شرکت در نمایشگاه ها هزینه های آن است.

در پایان سید مهدی لسان طوسی، رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد گفت: مشهد دومین قطب تولید پوشاک است و زمانی ما صادرکننده پوشاک بوده ایم. یکسری نامهربانی و بی تدبیری سبب شده است تا نتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

وی افزود: در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه یکی از راه های معرفی محصولات است اما نمایشگاه نباید تنها محصولات را عرضه کند بلکه باید نمایشگاه های تخصصی برگزار شود و بسیار خوشحالم که نظر آقای مس فروش به نظر بنده در برگزاری نمایشگاه تخصصی نزدیک است.

رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد شرح داد: امیدوارم دولت نگاه بهتری به تولیدکنندگان داشته باشد تا توسعه در این صنعت ایجاد شود. در زمینه برندسازی تلاش زیادی شده است و با استفاده از توفیق اجباری که به واسطه ممنوعیت واردات پوشاک ایجاد شده می توانیم برندهای داخلی را جایگزین برندهای خارجی کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17003

به "خراسان رضوی به یکی از مقاصد قاچاق در زمینه پوشاک تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی به یکی از مقاصد قاچاق در زمینه پوشاک تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید