جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه دانلود می گردد ، ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی بیان کرد: جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده برای دانلود به فرانسه فرستاده می گردد.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه دانلود می گردد ، ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

حسن رضایی فر گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد نتیجه ارزیابی ایران از امکان دانلود جعبه سیاه در داخل کشور گفت: همه امکانات خود را برای ارزیابی جعبه سیاه به کار بردیم، اما از آنجایی که هواپیمای سانحه دیده از هواپیماهای مدرن و پیشرفته بوئینگ است ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد و ممکن است با آغاز بازسازی جعبه سیاه به آن لطمه زده گردد.

وی گفت: از کشورهای کانادا، فرانسه و آمریکا درخواست کردیم که تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری خود را برای دانلود اطلاعات جعبه سیاه به ایران بیاورند اما این کشورها پیشنهاد ایران را قبول نکردند.

رضایی فر گفت: بر این اساس از پنج کشور جهان از جمله اوکراین، سوئد، انگلیس، کانادا و آمریکا درخواست کردیم که در لابراتوری معتبر و بی طرف در جهان جعبه سیاه دانلود گردد و پیشنهاد نهایی این بود که این کشور فرانسه باشد و هرپنج کشور بر سر اینکه جعبه سیاه در فرانسه رمزگشایی گردد موافقت کردند.

به گفته رضایی فر، ایران با کشور فرانسه توافقنامه همکاری دانلود جعبه های سیاه هواپیما را دارد و از طرفی کشورهای مرتبط نیز فرانسه را به عنوان کشوری که تکنولوژی دانلود جعبه های سیاه را دارد قبول دارند.

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی ادامه داد: البته تمامی این تصمیمات تا پیش از انتشار اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین بود و حالا که علت سانحه معین شده است باید تصمیم گیری گردد که آیا مجددا به دانلود اطلاعات جعبه سیاه احتیاجی هست یا خیر؟

وی با بیان اینکه در مورد بازخوانی جعبه سیاه مسئولان تصمیم می گیرند ادامه داد: نکته این است که جعبه سیاه در ایران باز نمی گردد و با نظارت بین المللی و موافقت تمام کشورهای مرتبط در لابرتواری در فرانسه که همه کشورها قبول دارند دانلود می گردد.

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی گفت: کمیسیون آنالیز سوانح فرانسه در سانحه بوئینگ 737مکس هم جعبه سیاه را دانلود نموده است و تجربه این کار را دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: چمدان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22879

به "جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه دانلود می گردد ، ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه دانلود می گردد ، ایران تکنولوژی دانلود اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید