توافق 683 میلیون دلاری ، بزرگ ترین کتابفروشی بریتانیا بزرگ ترین کتابفروشی آمریکا را خرید

به گزارش بلاگ پو، مالکان واترستونز به عنوان بزرگ ترین کتابفروشی زنجیره ای بریتانیا در یک معامله 683 میلیون دلاری مدیریت بارنز اند نوبل، بزرگ ترین کتابفروشی زنجیره ای ایالات متحده آمریکا را از آن خود کردند.

توافق 683 میلیون دلاری ، بزرگ ترین کتابفروشی بریتانیا بزرگ ترین کتابفروشی آمریکا را خرید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سرمایه گذاری 537 میلیون پوندی صندوق هزینه واترستونز در واقع تلاشی است برای زنده نگه داشتن کتابفروشی های واقعی در دو سوی جهان. شرکت مدیریتی الیوت با داشتن سرمایه 35 میلیارد دلاری میخواهد جیمز دانت (رئیس واترستونز) را در نیویورک مستقر کند و مدیریت اجرایی هر دو کتابفروشی زنجیره ای را به او بسپرد. هر چند نشان تجاری هر دو شرکت باقی می ماند و کتابفروشی ها جداگانه به فعالیت خود ادامه می دهند.

الیوت که به داشتن راهبردهای سرمایه گذاری تهاجمی شناخته می گردد، معتقد است واترستونز و بارنز اند نوبل تحت مدیریت دانت بهترین عملکرد خود را ارائه می دهند. قرارداد مالکیت شامل بدهی های بارنز اند نوبل هم می گردد و شایعه هایی که حدود 10 روز پیش از ادغام شرکت ها سر زبان ها افتاده بود، ارزش سهام شرکت آمریکایی را به 6.5 دلار در هر سهم کاهش داد؛ حدود 43 درصد ارزش اصلی سهام پیش از ادغام.

بارنز اند نوبل بسیار بزرگ تر از همتای اروپایی و تعداد شعبه هایش دو برابر و درآمد آن هفت برابر واترستونز است. بارنز اند نوبل در مجموع 627 شعبه دارد که در هر 50 ایالت آمریکا پراکنده شده اند. درآمد آن هم در سال اقتصادی گذشته 3.7 میلیارد دلار (2.9 میلیارد پوند) بود. تعداد شعبه های واترستونز در اروپا به عدد 293 می رسد و درآمد آن در سال 2018 کمی بیش از 400 میلیون پوند بود. ضمن اینکه در ایرلند، هلند و بلژیک هم شعبه دارد.

معامله ادغام دو کتابفروشی بزرگ زنجیره ای در بریتانیا و آمریکا جهشی بزرگ برای دانت 55 ساله است که در دهه سوم عمر خود کار بانکداری را کنار گذاشت و یک فروشگاه زنجیره ای با شش شعبه را در لندن بنیان نهاد. هشت سال پیش وقتی گروه موسیقی HMV شرکت واترستونز را به یک میلیاردر روسی فروخت، الکساندر ماموت از دانت برای مدیریت دعوت به همکاری کرد؛ هر چند این مدیر انگلیسی همواره نسبت به موفقیت تجاری کتابفروشی های بزرگ زنجیره ای تردید داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7877

به "توافق 683 میلیون دلاری ، بزرگ ترین کتابفروشی بریتانیا بزرگ ترین کتابفروشی آمریکا را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق 683 میلیون دلاری ، بزرگ ترین کتابفروشی بریتانیا بزرگ ترین کتابفروشی آمریکا را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید