تهیه پرونده 2 اثر ناملموس ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از تهیه و ارسال پرونده دو اثر ناملموس برای ثبت در فهرست آثار ملی اطلاع داد.

تهیه پرونده 2 اثر ناملموس ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده دو اثر ناملموس از استان ایلام شامل نان و شیرینی محلی با عنوان پپگ (یک نوع نان محلی) و شیرینی کله کنجد آماده و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

او اضافه کرد: برای هریک از این آثار، از سوی تیم کارشناسی، مستند نگاری و تحقیقات میدانی صورت گرفته و پرونده این آثار به همراه عکس و فیلم برای آنالیز نهایی به دفتر شورای ثبت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است که پس از تصویب شورا در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

شنبه زاده مطرح کرد: میراث فرهنگی ناملموس، رفتارها، نمادها، آیین ها، توانمندی در آشپزی، هنر صنایع دستی و… است که جزو فرهنگ یک ملت به شمار می روند و قابلیت ثبت وضبط دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: اهمیت این میراث نه تنها در ظاهر فرهنگی آن به خودی خود بلکه در دانش و مهارت ها، ارزش اجتماعی و حتی ابعاد مالی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14470

به "تهیه پرونده 2 اثر ناملموس ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه پرونده 2 اثر ناملموس ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید