تفاهمنامه همکاری بین وزیر ورزش ایران و اندونزی در بازی های پاراآسیایی

به گزارش بلاگ پو، ورزش و جوانان کشورمان عصر امروز به وقت جاکارتا با وزیر ورزش و جوانان اندونزی در محل وزارتخانه این کشور در خصوص نحوه همکاری های مشترک میان تهران و جاکارتا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تفاهمنامه همکاری بین وزیر ورزش ایران و اندونزی در بازی های پاراآسیایی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به جاکارتا، سلطانی فر که به کشور اندونزی سفر نموده است عصر امروز با امام نهروانی در ساختمان وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو کرد.

سلطانی فر در این نشست ضمن تبریک به دولت و مردم کشور اندونزی به خاطر برگزاری بازی های اسیایی و پاراسیایی اظهار کرد: پذیرایی از بیش از یازده هزار ورزشکار کار ساده ای نیست.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن روابط نزدیک ایران و اندونزی در بخش های تجاری، سیاسی ،فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی ادامه داد : با توجه به اشتراک فرهنگی دو کشور می توان زمینه ارتباطات بیشتر را فراهم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی های اسیایی 2018 اشاره نمود و مطلوب خواندن نتایج گفت: ورزشکاران ما تمام کوشش خود را خواهد نمود تا در المپیک توکیو نتایج بهتری کسب کنیم.

وی همچنین به پتانسیلهای ورزشی ایران در رشته های مختلف ورزشی را مورد توجه قرارداد و گفت : ایران در رشته های مثل تکواندو،ووشو ،والیبال ،مشتی ،وزنه برداری در دنیا جز قدرتهای دنیا است و ما امادگی داریم تا در این رشته ها تبادل تجربه کنیم .دکتر سلطانی فر افزود :با توجه به المپیک 2020 به میزبانی توکیو ،هر دوکشور می تواند با گسترش همکاری ها، از ظرفیت دوکشور در بخش های مربیان داوران امکانات ورزشی باهدف توسعه ورزش قهرمانی بهره مند شویم.

سلطانی فر در ادامه به امضا سند همکاریهای ورزشی دوکشور که در ایران سه سال پیش به امضا رسید اشاره و بر اجرای مفاد ان تاکید نمود. وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش بانوان را مورد توجه قرارداد و به بیان بانوانی که توانسته بودند در المپیک دنیای و اسیایی کسب افتخار نمایند پرداخت.

او گفت : با توجه به ملاحظات دینی و فرهنگی کشور مان،در ایران همان توجهی که به ورزش مردان دارد به ورزش بانوان نیز پرداخته است که حاصل این توجه،مدالهایی است که زنان ما در عرصه های ورزشی افتخارات بزرگی را برای کشور کسب نموده اند.به طوریکه ظهر امروز ساره جوانمردی در رقابت با حریفان مرد توانست مدال طلا کسب کند.

سلطانی فر همچنین گزارشی از فعالیت های وزارتخانه در حوزه جوانان ارائه کرد و با اشاره به فعالیتهای گسترده سازمانهای مردم نهاد پیشنهاد کرد تشکل های جوانان خود را به ایران اعزام نمایند تا دراین حوزه هم تبادل نظر گردد.

امام نهروانی وزیر ورزش و جوانان اندونزی نیز ضمن قدردانی از دکتر سلطانی فر به خاطر پذیرفتن دعوت وی گفت :بسیار. خوشحالم که ایران در بازی های اسیایی به نتایج خوبی دست پیدا کند.

وی در ادامه از ورزش ایران به عنوان ورزشی توسعه یافته نام برد و اظهار امیدواری کرد که کشورش بتواند از تجربیات ایران در حوزه ورزش و جوانان بهره برداری کند .

او در سرانجام آمادگی کشورش برای برپایی اردوهای مشترک اموزشی و آماده سازی تیم ایران در رشته بدمینتون اظهار داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2144

به "تفاهمنامه همکاری بین وزیر ورزش ایران و اندونزی در بازی های پاراآسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهمنامه همکاری بین وزیر ورزش ایران و اندونزی در بازی های پاراآسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید