ترکیه ظرف دو ماه اخیر 20 هزار نظامی در ادلب سوریه مستقر کرد

به گزارش بلاگ پو، مرکز مطالعات جنگ آمریکا می گوید ارتش ترکیه فقط طی دو ماه اخیر 20 هزار نظامی خود را در استان ادلب سوریه مستقر نموده است.

ترکیه ظرف دو ماه اخیر 20 هزار نظامی در ادلب سوریه مستقر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز مطالعات جنگ آمریکا نقشه ای از شرایط ارتش ترکیه مستقر در استان ادلب در شمال سوریه را منتشر کرد.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، ترکیه از اول فوریه تا آخر مارس گذشته بیش از 20 هزار نظامی در داخل خاک سوریه مستقر نموده است.

توانمندی نظامی مستقر ترکیه در سوریه شامل نیروهای ویژه، یگان های زرهی و نیروهای پیاده نظام سبک موسوم به کماندو است که در عملیات عفرین شرکت نموده است به ویژه تیپ پنجم کماندو که متخصص در عملیات های چریکی و جنگ های کوهستانی است.

عملیات نظامی ترکیه در عفرین در شمال استان حلب سوریه تحت عنوان عملیات شاخه زیتون در تاریخ 20 ژانویه 2018 توسط ارتش ترکیه صورت گرفت. این عملیات تهاجمی علیه مواضع چندین گروه کُرد در اطراف شهر عفرین انجام شد.

در پنجاه و هشتمین روز از عملیات، ارتش ترکیه به همراه گروه شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در تاریخ 18 مارس مرکز شهر عفرین را اشغال کردند و هزاران نفر را آواره کردند.

به گزارش مرکز مطالعات جنگ آمریکا، ارتش ترکیه با تجهیزات جدید خود در استان ادلب هم خط مقدم جدیدی را در برابر نیروهای ارتش سوریه در غرب جاده اِم5 ایجاد نموده و موازنه ها در این منطقه را تغییر داد.

بر اساس این گزارش ترکیه همچنان به تقویت نیروهای خود در سوریه ادامه می دهد و توافق آتش بس میان ترکیه و روسیه که در پنجم مارس منعقد شد، شکننده شده است.

خ

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23150

به "ترکیه ظرف دو ماه اخیر 20 هزار نظامی در ادلب سوریه مستقر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه ظرف دو ماه اخیر 20 هزار نظامی در ادلب سوریه مستقر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید