تحقیق دانشگاه آزاد شاهرود روی گیاهان دارویی ، فعالیت 5 شرکت دانش بنیان در این مرکز

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه آزاد شاهرود با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات مواد مؤثره گیاهان دارویی در این دانشگاه گفت: این مرکز روی گیاهان زعفران، آلوئه ورا و سایر گیاهان با خواص دارویی مطالعه و فعالیت می کنند.

تحقیق دانشگاه آزاد شاهرود روی گیاهان دارویی ، فعالیت 5 شرکت دانش بنیان در این مرکز

ابوالقاسمی فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در با اشاره به بخشی اقدامات اجرا شده در این دانشگاه در سال 98 گفت: پیش از این یعنی در ماه های پایانی سال 97 در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تنها مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی کشور ایجاد و در مردادماه سال جاری افتتاح شد. در این مرکز چند تن از متخصصین روی سلول های سرطانی کار می کنند و با مراکز علمی بسیاری قرار داد منعقد کرده و تحقیقات متفاوتی را انجام داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در ادامه گفت: در پاییز سال جاری مرکز تحقیقات مواد مؤثره گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توسط معاون علوم پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه افتتاح شد که در آن مجید مظفری عضو هیأت علمی گروه شیمی و تعدادی از همکارانش بر روی گیاهان زعفران و آلوئه ورا و سایر گیاهان با خواص دارویی مطالعه و فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از این مراکز رشد زیر نظر پارک علم و فن آوری استان سمنان و دیگر به صورت مستقل اداره می شود. این دانشگاه جزو معدود دانشگاه های کشور است که دو مرکز رشد فناوری و همچنین پنج شرکت دانش بنیان در آن وجود دارد.

ابوالقاسمی فر در پایان صحبت های خود تاکید کرد: این دستاورد ها که فقط در این دانشگاه کوچک به دست آمده نتیجه استفاده و میدان دادن به جوانان است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21669

به "تحقیق دانشگاه آزاد شاهرود روی گیاهان دارویی ، فعالیت 5 شرکت دانش بنیان در این مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق دانشگاه آزاد شاهرود روی گیاهان دارویی ، فعالیت 5 شرکت دانش بنیان در این مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید