تحقق رونق تولید با توسعه گردشگری منطقه

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توسعه گردشگری منطقه را یکی از عوامل کلیدی تحقق شعار رونق تولید دانست.

تحقق رونق تولید با توسعه گردشگری منطقه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار شامگاه دوشنبه 26 فروردین 98 در گفت و گوی زنده برنامه تراز شبکه استانی سهند با موضوع رونق تولید در حوزه گردشگری حضور یافت.

آبدار در این گفت و گو با اشاره به اهمیت صنعت و اقتصاد گردشگری در شرایط کنونی اقتصادی کشور، بیان نمود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، اهمیت توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری و بدون وابستگی به درآمد نفتی باید در اولویت قرار گیرد، چراکه با توسعه این صنعت حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط رونق یافته و توزیع مناسب اشتغال در شهر و روستاها برقرار می شود.

آبدار با بیان اینکه رشد گردشگری، رشد تولید را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: صنعت گردشگری به عنوان نیروی محرکه تولید در داخل کشور این توانایی را دارد تا با توسعه خدمات، اقتصاد کشور را به سمت رونق تولید سوق دهد.

وی ادامه داد: از طریق باز تعریف گردشگری به عنوان صنعت دارای قابلیت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، شاهد ارتقا مستقیم و غیرمستقیم بخش های مرتبط با این صنعت اعم از ارائه خدمات و گسترش تولید صنایع دستی خواهیم بود.

آبدار با تاکید به اینکه تبدیل گردشگری به مطالبه عمومی و فرهنگ سازی در این حوزه امری مشترک بین تمامی دستگاه ها و گروه های اجتماعی استان است، ادامه داد: باید توجه داشت که فرهنگ سازی و توسعه گردشگری در استان امری لازم و ضروری است. اما این امر بدون مشارکت همه جانبه دستگاه ها و گروه های اجتماعی محقق نمی شود، لذا اداره کل میراث فرهنگی استان به عنوان دستگاه متولی گردشگری، ضمن تلاش در این راستا آماده همکاری با سایر دستگاه های ذیربط در جهت تقویت ظرفیت های گردشگری استان است.

وی در خصوص اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای صیانت و معرفی میراث های فرهنگی و طبیعی، گفت: مرمت و احیای بناها و خانه های تاریخی، حمایت از تولیدات هنرمندان صنایع دستی و پیگیری ثبت جهانی جنگل های ارسباران از جمله اقداماتی است که این اداره کل در راستای صیانت و معرفی میراث های فرهنگی و طبیعی استان در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اینکه سیاست های این اداره کل در راستای تجلی چهره ای متفاوت از آذربایجان برای گردشگران است، افزود: یکی از مهم ترین اهدافی که در دستور کار این اداره کل قرار گرفت، تلاش در راستای توزیع متناسب سفر در اقصی نقاط استان با تکیه بر ظرفیت بالای بوم گردی و طبیعت گردی بود که به همین منظور 200 جهت گردشگری تدوین شده است.

آبدار با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری روستایی و عشایری، بر توسعه اقامتگاه های طبیعت گردی و بوم گردی تاکید کرد و گفت: در این راستا 52 روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی با هدف توسعه اقامتگاه های بوم گردی در اولویت قرار گرفته اند و در راستای معرفی این مناطق 193 راهنمای فعال حوزه بوم گردی و طبیعت گردی و همچنین اپلیکیشن طبیعت مِستر تریپ (آقای سفر) به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6254

به "تحقق رونق تولید با توسعه گردشگری منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق رونق تولید با توسعه گردشگری منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید