تجدید چاپ دو کتاب ناصر فکوهی، جمع شمارگان هر دو کتاب هزار نسخه

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، نشر نی دو کتاب تالیفی ناصر فکوهی در حوزه انسان شناسی با عناوین تاریخ اندیشه و نظریه های انسان شناسی و مبانی انسان شناسی را تجدید چاپ کرد. این دو کتاب از منابع درسی و مطالعاتی دانشجویان انسان شناسی یا مردم شناسی و سایر رشته های علوم اجتماعی است.

تجدید چاپ دو کتاب ناصر فکوهی، جمع شمارگان هر دو کتاب هزار نسخه

تاریخ اندیشه و نظریه های انسان شناسی

این انتشارات یازدهمین چاپ تاریخ اندیشه و نظریه های انسان شناسی را با شمارگان 300 نسخه، 476 صفحه و بهای 47 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است. چاپ پیشین این کتاب در سال 1395 با شمارگان 700 نسخه و بهای 24 هزار تومان منتشر شده بود. نخستین چاپ این کتاب در سال 1381 با شمارگام هزار و 650 نسخه و بهای سه هزار و 200 تومان در پیشخان کتابفروشی ها نهاده شد.

کتاب 6 فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: اندیشه انسان شناختی در عصر باستان، اندیشه انسان شناختی در قرون وسطی، از نوزایی تا عصر انقلاب ها، نظریه های انسان شناسی در قرن نوزدهم، نظریه های انسان شناسی در قرن بیستم و آخرین تحولات و چشم اندازها در نظریه های انسان شناسی. نویسنده در مقدمه کتاب نیز بحث مهمی درباره اندیشه انسان شناختی ارائه داده است.

رویکرد اساسی مورد استفاده در این کتاب به موضوع نظریه، رویکردی سه گانه بوده است: تاریخ، انسان، اندیشه. تاریخ نظریه ها در اندیشه انسان شناسی و تشریح آنها پیش از هرچیز تاریخ و تشریح اندیشه انسان شناختی است که تداومی همیشگی در موجودیت انسانی داشته است. به بیان نویسنده این کتاب با این هدف به تالیف رسیده است که پیوستگی این اندیشه را از قدیمی ترین اعصار تا به امرور از خلال طیف گسترده ای از باورها، اندیشه ها و عقاید به نمایش بگذارد.

در این کتاب بجز متن اصلی که به تشریح نظریه ها و نظریه پردازان اختصاص دارد، چند مولفه دیگر به خوانندگان یاری می نماید که سیر اندیشه و نظریه در انسان شناسی را در دو محور تاریخی و جغرافیایی پیگیری نمایند: نخست تعداد 50 متن از متون اصلی چه از منابع باستانی و قدیمی مربوط به پیش از ظهور انسان شناسی به مثابه یک علم در قرن 19 و چه به خصوص از متفکران برجسته تاریخ اندیشه انسان شناسی که به صورت قاب های در داخل متن اصلی در سراسر کتاب نهاده شده اند.

دومین مولفه فرهنگ انسان شناسان است که نویسنده کتاب از دایرةالمعارف انسان شناسی، اجتماعی و فرهنگی راتلج ترجمه و ضمیمه کتاب نموده است. مولفه سوم سالشماری از وقایع انسان شناسی در مقایسه آنها با سایر وقایع تاریخی است که می تواند در به دست آوردن ذهنیتی روشن از چگونگی انطباق نظریه ها و فرآیند تاریخی یاری کند. در نهایت مولفه چهارم فهرستی است از کلیدی ترین کتاب های تاریخ انسان شناسی و همچنین مهم ترین پایگاه های اینترنتی قابل استفاده برای خوانندگان برای گسترش هرچه بیشتر دانش خود در حوزه نظریات انسان شناسی.

مبانی انسان شناسی

نشر نی همچنین هفتمین چاپ کتاب مبانی انسان شناسی را با شمارگان 700 نسخه، 242 صفحه و بهای 22 هزار تومان منتشر نموده اس. چاپ ششم این کتاب در سال گذشته (1396) با شمارگان 500 نسخه و بهای 18 هزار تومان منتشر شده بود. نخستین چاپ مبانی انسان شناسی در سال 1391 روانه بازار اندیشه ایران شد.

در مبانی انسان شناسی موضوع پیچیده فرهنگ انسانی و علمی به زبانی ساده تشریح می گردد. نویسنده در مقدمه کتاب اشاره نموده که هدف از تالیف این اثر تهیه منبعی اولیه، در دسترس و به زبان ساده برای تمام دانشجویان و سایر علاقه مندان است که تمایل دارند تا شناخت ابتدایی از علم انسان شناسی به دست آورند. در این کتاب برای روشن شدن مباحث نظری مثال های ساده از لحاظ تاریخی در دنیا معاصر و بویژه مثال هایی از فرهنگ ایرانی، ارائه شده است.

مبانی انسان شناسی 6 فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: انسان شناسی و علوم اجتماعی، منشا انسان و فرهنگ، فرهنگ و دنیا معاصر، انسان شناسی خویشاوندی، انسان شناسی سیاسی و انسان شناسی اعتقادات و باورهای دینی.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2640

به "تجدید چاپ دو کتاب ناصر فکوهی، جمع شمارگان هر دو کتاب هزار نسخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجدید چاپ دو کتاب ناصر فکوهی، جمع شمارگان هر دو کتاب هزار نسخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید