تأکید صالح و الحلبوسی بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، برهم صالح رئیس جمهور عراق با محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور ملاقات و گفتگو کرد. دو طرف در این ملاقات در مورد آخرین تحولات عراق بحث و گفتگو کردند.

تأکید صالح و الحلبوسی بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق در ملاقات مذکور درباره برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام نیز بحث و گفتگو کردند. دو طرف تأکید کردند که انتخابات مجلسی زوهنگام می بایست در موعد مقرر برگزار گردد.

پیش از این، جمانه الغلای سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام نمود که تا به امروز 7 ائتلاف برای مشارکت در انتخابات مجلسی سال 2021 اعلام آمادگی نموده اند. وی اضافه کرد: زمان ثبت نام ائتلاف ها در انتخابات مجلسی عراق تا تاریخ 27 فوریه جاری خواهد بود.

الغلای بیان نمود: در حالی تنها 7 ائتلاف برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی نموده اند که تعداد این ائتلاف ها در سال 2018 به 25 عدد می رسید. وی ادامه داد: 8 ائتلاف دیگر نیز هنوز در حال آنالیز فرایند ثبت نام در انتخابات مجلسی هستند.

الغلای تاکید نمود: تعداد نامزدهای مستقل که اعلام نموده اند قصد مشارکت در انتخابات مجلسی را دارند تا به امروز به 59 نفر در استان های مختلف عراق رسیده است. قرار است انتخابات مجلسی زودهنگام در عراق در تاریخ دهم اکتبر سال 2021 میلادی (18 مهر 1400) برگزار گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45208

به "تأکید صالح و الحلبوسی بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید صالح و الحلبوسی بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید