با این کتاب ها به دور جهان سفر کنید

به گزارش بلاگ پو، کتاب می تواند ما را به سفری طولانی و بی خاتمه ببرد؛ سفری در اعماق کلمات. با خواندن کتاب ها سفر می کنیم، به آدم دیگری تبدیل می شویم، می خندیم، اشک می ریزیم و از خودمان دور می شویم. اگر دل تان سفری هیجان انگیز می خواهد که برای رفتن به آن نیازی به صرف هزینه های سنگین نباشد، از کتاب های این فهرست غافل نشوید!

با این کتاب ها به دور جهان سفر کنید

معرفی کتاب هایی برای عاشقان سفر

مارک و پلو

یکی از محبوب ترین کتاب های سفر چند سال گذشته در بازار ایران! مارک و پلو بارها تجدید چاپ شد و جلد دوم آن با عنوان مارک دو پلو و جلد دیگری با عنوان برگ اضافی نیز در ادامه موفقیت بی نظیر این کتاب در ایران منتشر شد. مارک و پلو مجموعه سفرنامه ها و عکس های منصور ضابطیان است که نثر گیرا و روایت داستانی او از سفرهایش در آن محبوبیت بسیاری پیدا نموده است. چای نعنا و سباستین کتاب های دیگری از همین نویسنده -به ترتیب شامل سفرنامه و عکس های مراکش و کوبا- هستند.

13 حکایت شیرین از طهران

کتاب 13 حکایت شیرین از طهران کتابی تاریخی است. اما با اغلب کتاب های تاریخی خسته نماینده ای که در قفسه های کتابفروشی ها می بینید تفاوت زیادی دارد. کتاب شما را به سفری تاریخی به تهران قدیم می برد و حال و هوای آن روزهای تهران را کاملا برایتان زنده می نماید. حتی اگر علاقه ای به کتاب های تاریخی نداشته باشید، نمی توانید این کتاب جذاب را زمین بگذارید. در 13 حکایت شیرین از طهران به مناطق مختلف تهران قدیم سفر می کنیم، با فرهنگ مردم آن دوره آشنا می شویم و تاریخچه مهم ترین بخش های شهر را می شناسیم. فرزانه نیک روح متین نویسنده این کتاب دوجلدی است.

بیشتر بخوانید : چگونه برای اولین سفر دونفره برنامه ریزی کنیم؟

کیوتو

عاشق ژاپن هستید؟ طرح های کیمونو برایتان جذابیت دارد؟ دوست دارید با تاریخ ژاپن بیشتر آشنا شوید؟ حتما زمانی را به خواندن این کتاب اختصاص بدهید. داستان کیوتو روزهای زندگی دختری جوان را در شهر کیوتوی ژاپن روایت می نماید. در کیوتو همراه شخصیت اصلی به نقاط مختلف شهر سفر می کنیم، از تاریخ، فرهنگ، جشن ها و مراسم فراموش شده ژاپنی می خوانیم و حال و هوای زندگی یک دختر معمولی را در شهر تاریخی کیوتو از نزدیک می بینیم. کیوتو اثر یاسوناری کاواباتا -نویسنده ژاپنی- است که جایزه نوبل ادبیات را در سال 1968 از آن خود نموده است.

بخور، دعا کن، عشق بورز

این کتاب که در سال 2006 منتشر شده به سرعت به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب های سال تبدیل شد. کتاب داستان واقعی زنی به نام الیزابت را نقل می نماید که برای یافتن هدف و معنای زندگی به سفری طولانی می رود. الیزابت دچار مشکل افسردگی است و به نقطه ای در زندگی مشترکش می رسد که جدایی تنها راهکار خاتمه یافتن مسائل در آن است. الیزابت در کتاب بخور، عبادت کن، عشق بورز شما را به سفری جذاب در سه کشور ایتالیا، هند و اندونزی می برد و حس می کنید که در تمام این مکان ها حضور فیزیکی دارید. در سال 2010 فیلمی با همین نام از روی این کتاب ساخته شد.

هنر سیر و سفر

کتاب هنر سیر و سفر اثر دیگری از آلن دوباتن -نویسنده کتاب های تسلی بخشی های فلسفه و جستارهایی درباره عشق- است که در ایران پرفروش و محبوب بوده اند. کتاب های آلن دوباتن نثری ساده اما بسیار جذاب دارند و مسائل را از دیدگاه فلسفی آنالیز می نمایند. هنر سیر و سفر این نویسنده به ماهیت سفر و آنالیز این موضوع می پردازد که لذت سفر بیش از مقصدی که انتخاب می کنیم و به وضعیت ذهنی و روانی خودمان مربوط می گردد. کتاب همان طور که از نامش پیداست هنر سفرکردن را می آموزد و یاری می نماید آگاهانه و با دیدی تازه سفر کنیم.

بیشتر بخوانید : دنگ سفرهای گروهی را چگونه حساب کنیم؟

من ملاله هستم

من ملاله هستم زندگی نامه ملاله یوسف زی -فعال حقوق بشر و جوان ترین برنده جایزه صلح نوبل- است. ملاله -با همکاری کریستینا لمب- در این کتاب تجربه زندگی خود را در دره سوات پاکستان به تصویر کشیده است، از فرهنگ و باورهای مردم منطقه گفته و طبیعتش را به زیبایی توصیف نموده است. داستان از کشور پاکستان و دره سوات آغاز می گردد و با کوشش های ملاله برای کسب حق تحصیل دختران، درگیری با طالبان و در نهایت منتقل شدن به انگلستان و زندگی در بیرمنگام ادامه پیدا می نماید -جایی که فرهنگ و شیوه زندگی مردم و باورهایشان تفاوتی چشمگیر با زادگاه او دارد. کتاب من ملاله هستم شما را به سفری الهام بخش و تأثیرگذار در پاکستان می برد و از نزدیک با مردم آن کشور آشنایتان می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10608

به "با این کتاب ها به دور جهان سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این کتاب ها به دور جهان سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید