ایستگاه فضایی چین به مدار می رود

به گزارش بلاگ پو، ایستگاه بعدی فضایی چین که قرار بود سال 2022 در مدار قرار گیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا سرانجام امسال میلادی به فضا می رود.

ایستگاه فضایی چین به مدار می رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برنامه فضایی چین از سال 1961 میلادی با پرتاب موشک به فضا شروع شد و با ساخت ماهواره با یاری شوروی گسترش یافت.

در سال 1970 میلادی چین توانست پنجمین کشوری گردد که ماهواره ساخت خود را به فضا بفرستد؛ پس از آن چین برنامه فرستادن انسان به فضا را در دستور کار خود قرار داد.

چین همچنین پیشنهاد همکاری در ایستگاه فضایی جهانی را داد ولی این پیشنهاد با مخالفت آمریکا روبرو شد، به این دلیل چین برنامه ساخت ایستگاه فضایی چینی را در دستور کار خود قرار داد.

ایستگاه فضایی تیانگونگ 2 یک آزمایشگاه فضایی چینی و بخشی از برنامه پروژه 921-2 ایستگاه فضایی تیان گونگ است؛ این ایستگاه در 15 سپتامبر سال 2016 راه اندازی شد.

ایستگاه فضایی تیانگونگ 2 نه در طراحی و نه در برنامه ریزی، به عنوان یک ایستگاه مداری دائمی در نظر گرفته نشده است؛ بلکه، بستری آزمایشی برای فناوری های کلیدی است که در ایستگاه فضایی مدولار عظیم چین که برای راه اندازی در سال 2023 برنامه ریزی شده در نظر گرفته شده و استفاده می گردد.

ایستگاه بعدی فضایی چین که قرار بود در سال 2022 در مدار قرار بگیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا سرانجام امسال میلادی با استفاده از یک راکت تجاری ارزان تر از نمونه های مورد استفاده اسپیس ایکس، به فضا خواهد رفت.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22977

به "ایستگاه فضایی چین به مدار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه فضایی چین به مدار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید