اهانت به پیامبر را نمی توان آزادی بیان قلمداد کرد ، طبق نظر مرجعیت انتخابات زودهنگام راهی برای اصلاحات است

به گزارش بلاگ پو، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف العراقیون گفت: به هیچ وجه نمی توان اهانت به شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام را بیان دیدگاه یا آزادی بیان قلمداد کرد.

اهانت به پیامبر را نمی توان آزادی بیان قلمداد کرد ، طبق نظر مرجعیت انتخابات زودهنگام راهی برای اصلاحات است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف العراقیون در مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام که در دیوان وقف اهل سنت با حضور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برگزار گردید، شدیدا انتشار کاریکاتور های توهین آمیز درباره پیامبر اسلام را محکوم کرد و گفت: به هیچ وجه نمی توان اهانت به شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام را بیان دیدگاه یا آزادی بیان قلمداد کرد.

وی در ادامه توضیح داد: اهانت به مهم ترین شخصیت ارزشی در دنیا اسلام منجر به جریحه دار شدن احساسات نزدیک به 2 میلیارد مسلمان در سراسر دنیا شد.

رهبر جریان حکمت ملی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره نمود و گفت: مجلس توانست بخش اعظم قانون انتخابات را با تصویب حوزه های انتخابیه و پیروز قلمداد کردن نامزدی که بالاترین آرا را به دست بیاورد، معین تکلیف کند.

حکیم همچنین از مجلس خواست تا قانون انتخابات را تکمیل و به بند باقی مانده درخصوص حوزه های انتخابیه استان کرکوک رای دهد، چرا که موفقیت در این استان نشانه مثبتی از موفقیت قانون انتخابات در سراسر عراق است.

رهبر ائتلاف العراقیون ادامه داد: انتخابات پیش از موعد همانطوری که مرجعیت عالی عراق بیان کردند هدف نیست بلکه وسیله ای برای تحقق اصلاحاتی است که تظاهرات اکتبر برای آن به وجود آمد و اکثریت ملت عراق از آن حمایت کردند و مرجعیت عالی نیز بر آن صحه گذاشت.

حکیم در مورد امنیت انتخابات تاکید نمود که باید راه را بر اموال سیاسی که در این راه خرج می گردد و همچنین تخریب شخصیت، اهانت، افترا و خیانت بست.

وی در انتها بر امنیت انتخابات و همچنین به انحصار سلاح در دست دولت تاکید نمود و گفت: دور کردن سلاح از فرآیند انتخابات و آگاهی شهروندان در رای دادن به شایسته ترین و تواناترین شخص در این امر تاثیرگذار است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36955

به "اهانت به پیامبر را نمی توان آزادی بیان قلمداد کرد ، طبق نظر مرجعیت انتخابات زودهنگام راهی برای اصلاحات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهانت به پیامبر را نمی توان آزادی بیان قلمداد کرد ، طبق نظر مرجعیت انتخابات زودهنگام راهی برای اصلاحات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید